Am admirat ținutele de la Festivalul de Film de la Cannes, tragem cu ochiul în fiecare an la Gala Premiilor Oscar, dar teatrul și filmul românesc au, de asemenea, adevărate dive și talente care trebuie menționate, admirate și aplaudate.
Oana Pellea, premiată pentru întreaga activitate
Luni, 27 mai, la Gala Premiilor UNITER 2024, cele mai importante premii ale teatrului românesc, am avut ocazia să vedem talent și eleganță deopotrivă. Evenimentul s-a desfășurat la Teatrul Național „Ion Luca Caragiale” din București, iar actrița Oana Pellea a fost premiată pentru întreaga activitate. Emoțiile afișate au făcut parte din farmecul ei, etalat pe scenă. Nu a trecut însă neobservată nici rochia strălucitoare a actriței, în vârstă de 62 de ani.
Imagini realizate de fotograful Cosmin Stoian, la spectacolul Galei Premiilor UNITER 2024, din 27 mai. Mai multe imagini puteți vedea pe site-ul oficial, www.uniter.ro
„Îmi este aproape imposibil să vorbesc în câteva cuvinte despre o persoană dublu înzestrată, şi de la Dumnezeu, dar şi de la părinţi, Amza Pellea şi Domnica Policrat, de la care a învăţat nu numai artă şi talent, dar şi atitudine umană şi iubire. Acest lucru este esenţial în toată cariera Oanei Pellea”, a spus despre Oana Pellea regizorul Tompa Gabor, notează News.ro.
„Sunt 30 de ani fix astăzi de când am luat premiul UNITER. Mulţumesc, domnule Ion Caramitru pentru această gală, mulţumesc, Sanda Manu, mulţumesc, tată şi mamă, mulţumesc întregului colectiv de actori cu care m-am întâlnit pe scenă. Acest premiu vreau să-l dăruiesc din tot sufletul publicului pentru care am plecăciuni şi fără de care nu aş fi reuşit în această profesie”, a spus Oana Pellea.
Premii pentru întreaga activitate au mai primit actorul Dan Condurache, regizorul Petrică Ionescu, scenografa Viorica Petrovici şi criticului şi istoricului teatral, Miruna Runcan.
Rodica Mandache și Mariana Mihuț au aceeași vârstă și același farmec
Cele două doamne ale teatrului românesc au aceeași vârstă, 81 de ani, dar tinerețea sufletului lor răzbate prin toți porii. Rodica Mandache și Mariana Mihuț sunt nelipsite de la galele importante ale teatrului și cinematografiei și ne bucurăm pentru acest lucru. La Gala UNITER au purtat ținute închise la culoare, dar accesorizate cu detalii prețioase.
Rodica Mandache a anunţat premiul pentru Cel mai bun actor în rol principal – Tudor Cucu Dumitrescu pentru rolul Hedwig din spectacolul „Hedwig and the angry inch”.
Florin Piersic junior, cu fiul pe scenă la Gala Premiilor UNITER
Florin Piersic Jr. a urcat pe scenă împreună cu fiul său, Saşa Piersic, pentru a prezenta premiul pentru Cea mai bună actriţă în rol principal. După un truc cu cărţi, Saşa Piersic a anunţat-o câştigătoare pe Cerasela Iosifescu pentru rolul Iocasta din spectacolul „Oedip”, de Robert Icke, după Sofocle, regia Andrei Şerban, Teatrul Bulandra Bucureşti. Actriţa a mulţumit colegilor, lui Victor Rebengiuc, lui Vlad Zamfirescu şi lui Andrei Şerban. Citește și: Florin Piersic junior, imagine rară cu fiul lui: „Am reușit să fac o poză cu Brad Pitt, care împlinește 7 ani”
Gala premiilor UNITER 2024. Lista completă a câștigătorilor
Premiul pentru Cel mai bun spectacol la cea de-a XXXII-a ediţie a Galei Premiilor UNITER a fost acordat producţiei „Antologia dispariţiei’, după proză feminină contemporană de Ştefania Mihalache, Anca Vieru, Lorina Bălteanu, Ruxandra Burcescu, Lavinica Mitu, Simona Popescu, filmările – Radu Afrim, producţie a Teatrului Naţional „Vasile Alecsandri” din Iaşi. Premiul a fost înmânat de ministrul Culturii, Raluca Turcan, şi de actriţa Nicoleta Lefter directorului teatrului, regizorul Cristian Hadji-Culea. Agerpres a publicat lista completă a câștigătorilor.
Cel mai bun debut – Ramona Niculae pentru rolul Crina din spectacolul „10 lucruri pe care le-am pierdut la festivalul de la Mamaia” de Gabriel Sandu, regia Elena Morar şi Gabriel Sandu, Teatrul de Stat Constanţa;
Cea mai bună scenografie – Velica Panduru pentru decorul spectacolului „Nelinişte” de Ivan Vîrîpaev, regia Theodor-Cristian Popescu, Teatrul Naţional Târgu Mureş – Compania „Liviu Rebreanu”;
Cel mai bun actor în rol secundar – Miklos Bacs pentru rolurile Primarul / Secretar al primarului din spectacolul „Rubedeniile”, după Moricz Zsigmond, regia Laszlo Bocsardi, Teatrul Maghiar de Stat Cluj;
Cea mai bună actriţă în rol secundar – Mălina Lazăr pentru rolurile Copil, Fetiţă, Ileana, Sabina, Daisy Johnson, Nina copil din spectacolul „Antologia dispariţiei”, după proză feminină contemporană de Ştefania Mihalache, Anca Vieru, Lorina Bălteanu, Ruxandra Burcescu, Lavinica Mitu, Simona Popescu, scenariul, regia, universul sonor, filmările Radu Afrim, Teatrul Naţional „Vasile Alecsandri” Iaşi;
Cel mai bun actor în rol principal – Tudor Cucu Dumitrescu pentru rolul Hedwig din spectacolul „Hedwig and the angry inch”, text de John Cameron Mitchell, muzica şi versurile Stephen Task, regia, coregrafia şi costumele Răzvan Mazilu, Teatrul „Stela Popescu” Bucureşti;
Cea mai bună actriţă în rol principal – Cerasela Iosifescu pentru rolul Iocasta din spectacolul „Oedip” de Robert Icke după Sofocle, regia Andrei Şerban, Teatrul Bulandra Bucureşti;
Cel mai bun critic de teatru (Premiul „George Banu”) – Oltiţa Cîntec;
Cel mai bun text românesc montat în premieră absolută, premiu acordat sub egida Casei Regale a României – „Lumânările dreptăţii” de Csaba Szekely, regia Aba Sebestyen, Teatrul Naţional Târgu Mureş – Compania „Tompa Miklos”;
Cel mai bun spectacol de teatru de animaţie / teatru pentru copii – „Poveşti invizibile” de Mihaela Michailov, Teatrul pentru Copii şi Tineret Gong Sibiu şi Centrul de Teatru Educaţional Replika Bucureşti;
Cea mai bună muzică originală şi sound design – Tibor Cari pentru muzica originală din spectacolul „Lumânările dreptăţii” de Csaba Szekely, regia Aba Sebestyen, Teatrul Naţional Târgu Mureş – Compania „Tompa Miklos”;
Cel mai bun video design – Mihai Nistor pentru video-proiecţiile, filmările şi mappingul din spectacolul „Antologia dispariţiei”, după proză feminină contemporană de Ştefania Mihalache, Anca Vieru, Lorina Bălteanu, Ruxandra Burcescu, Lavinica Mitu, Simona Popescu, scenariul, regia, universul sonor, filmările Radu Afrim, scenografia Cosmin Florea, Teatrul Naţional „Vasile Alecsandri” Iaşi;
Cel mai bun lighting design – Michael Bischoff pentru „Woyzeck” de Georg Buchner, regia Hunor Horvath şi Edith Buttingsrud Pedersen, Teatrul Naţional „Radu Stanca” Sibiu – Secţia Germană;
Cel mai bun spectacol de teatru radiofonic – „Vara în care mama a avut ochii verzi” după romanul omonim de Tatiana Ţibuleac, dramatizarea şi adaptarea radiofonică Magda Duţu, regia artistică Diana Mihailopol, Societatea Română de Radiodifuziune;
Cea mai bună regie (Premiul „Lucian Pintilie”) – Andrei Măjeri pentru piesa „Cine l-a ucis pe tata?”, Teatrul Metropolis Bucureşti;
𝐀𝐛𝐨𝐧𝐞𝐚𝐳a-𝐭𝐞 𝐥𝐚 𝐧𝐞𝐰𝐬𝐥𝐞𝐭𝐭𝐞𝐫𝐮𝐥 𝐋𝐢𝐛𝐞𝐫𝐭𝐚𝐭𝐞𝐚𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮𝐟𝐞𝐦𝐞𝐢 – https://tinyurl.com/libertateapentrufemei și vei primi direct în inbox selecția celor mai importante știri ale zilei: vedete, sănătate, sfaturi practice, horoscop, religie, povești de viață.
Citește și: Rodica Mandache, lecție de eleganță la Premiile Gopo 2024. Actrița a fost premiată pentru întreaga carieră
Citește și: Actrița Mariana Mihuț a împlinit 81 de ani. Emoții, flori și aplauze, pe scenă la Bulandra
Citește și: Oana Pellea: “Viața e pe zile. Stoarceți fiecare clipă”