De aceea, cei care au această problemă trebuie să evite alimentele care le declașează. Uneori, trebuie să fii atentă la eticheta produselor pe care le cumperi. Chiar și urme de alergen (substanța în cantitate foarte mică) îți pot provoca o criză.

Alimente de ajutor în astm bronșic

S-a constatat că vitamina C (din citrice, roșii, fructe de pădure, ardei, salată etc.) și acizii grași Omega 3 (care se găsesc în somon, macrou, sardine, nuci, ulei presat la rece etc.) ajută la diminuarea simptomelor în astm sau alergii. Quercetinul, un flavonoid care se găsește în ceaiul negru sau verde, ceapă, mere și multe alte fructe și legume, inhibă producția de histamină. Cei care suferă de astm bronșic ar putea avea o deficiență de vitamina B6 sau magneziu. Pentru ca să te asiguri că ai un aport suficient ar trebui să consumi zilnic cereale integrale, semințe, nuci, migdale, cartofi, banane, mere, legume verzi, fasole, linte, drojdie de bere, fructe de mare, carne de pui, porc sau vită.

Tehnici de respirație

Poți apela și la kinetoterapie. De exemplu, tehnica Alexander ajută întregul corp să aibă o poziție cât mai sănătoasă, acest lucru ajutând și respirația. Există tehnici de relaxare a tensiunii musculare care nu vindecă astmul, dar pot face crizele mai ușoare. O altă metodă care ameliorează semnificativ simptomele de astm și alergii respiratorii este Buteyko, Aceasta constă în exerciții de respirație. S-a observat că cei care o practică au mai puține crize și recurg mai rar la medicație. Dacă nu te poți adresa unui specialist care să te învețe metoda, poți încerca, timp de câteva minute, să respiri adânc și rar, ținând spatele drept. Pentru a avea rezultate, ar trebui să faci asta timp de câteva minute, în fiecare zi. În plus, activitatea fizică ușoară este și ea de ajutor. Găsește un sport care să-ți placă sau mergi pe jos în parcuri sau zone nepoluate.

Sursa foto: 123rf.com