Prazul seamănă cu ceapa și usturoiul, însă nu are gust atât de iute, ci, dimpotrivă, este chiar dulce. Încă din urmă cu 5.000 de ani, popoarele celtice îi atribuiau prazului proprietăți miraculoase. Și în zilele noastre medicina îl recomandă pentru conținutul bogat în minerale (sodiu, potasiu, calciu, mangan, sulf, siliciu, fosfor, fier), vitaminele A, B1, B2 și C, precum și celuloză, ulei volatil, proteine și hidrați de carbon.

Prazul, diuretic

Prazul conține aproape 90 % apă, ce îi conferă puternice proprietăți diuretice. Prazul este foarte sărac în grăsimi, fiind recomandat și în curele de slăbire. Valoarea energetică nu depășește 22 de calorii la o cantitate de 100 de grame. Această legumă este recunoscută și ca tonic al sistemului nervos, laxativ, calmant al tractului digestiv, emolient, expectorant, adjuvant în arteroscleroză și antiseptic. Prazul e recomandat și în anemie, reumatism, artrită, gută, afecțiuni hepatice și ale căilor urinare, insuficiență renală, litiază renală, cistită, constipație, dureri cardiace și sterilitate. De asemenea, stimulează funcționarea bilei și a stomacului, curăță arterele de colesterol, distruge germenii patogeni și ajută chiar și în cazurile de cancer. Nutriționiștii ne sfătuiesc să consumăm atât partea albă a plantei, cât și pe cea verde, care este mai bogată în vitamine.

Cum îl folosești

Cel mai indicat este prazul crud, în salate sau în amestec cu alte legume. Remediul recomandat diabeticilor presupune consumarea câte unui pahar de suc (de dimensiuni mici), în fiecare dimineață, pe stomacul gol, timp de o săptămână. Ușor încălzit, un pahar de suc de 100 ml băut seara, la culcare, este un foarte bun laxativ. Eliminator al acidului uric, sucul de praz amestecat cu suc de morcovi sau țelină ajută în reumatisme, gută, litiaze urinare și arteroscreloză.

Sursa foto: