Obiceiuri care îți îmbunătățesc sănătatea mintală. Stai la soare

Nu trebuie neapărat să faci plajă, ci doar să te expui la lumina zilei în fiecare zi. Este un obicei important pentru sănătatea ta mintală. Lumina solară ajută corpul să producă vitamina D. Deficitul de vitamina D este legat de apariția depresiei. De asemenea, lipsa expunerii la lumina naturală este principala cauză a tulburării afective sezoniere, care apre mai ales în lunile de iarnă atunci când zilele sunt mai scurte.

Cu ajutorul luminii solare și a vitaminei D, creierul produce serotonina, substanță cunoscută drept ”hormonul fericirii”. Prezența ei combate stresul și depresia ușoară.

Ai nevoie doar de 10 minute de expunere la soare pe zi a feței și a brațelor pentru a-ți asigura necesarul de vitamina D. Mai poți opta pentru suplimente alimentare care conțin această vitamină, dar doar la sfatul medicului.

Cum combați stresul. Trei metode simple și eficiente

Obiceiuri care îți îmbunătățesc sănătatea mintală. Râzi mai mult

Râsul este unul din cele mai ușoare mijloace de a-ți îmbunătăți sănătatea mintală. Râsul reduce nivelul de cortizol și adrenalină, hormoni care induc stresul și anxietatea. O porție bună de râs provoacă creierul să elibereze endorfine, care îți îmbunătățesc starea de spirit. Râsul îi poate ajuta și pe cei care suferă de tulburare afectivă sezonieră și depresie să se simtă mai bine. Chiar și zâmbetul poate ajuta în acest sens.

Când nu te simți prea vesele, ia o pauză și uită-te la niște filmulețe amuzante. Dacă ai timp, vezi un film de comedie.

Obiceiuri care îți îmbunătățesc sănătatea mintală. Fă sport!

Exercițiul fizic este un mod natural de a-ți îmbunătăți sănătatea mintală. În timp ce faci sport, creierul eliberează endorfine, substanțe care îți dau o stare dee bine sau chiar de euforie. Mișcarea fizică reduce anxietatea, depresia și gândurile negre. Îmbunătățește stima-de-sine. Duce la o mai bună irigare a creierului pentru că stimulează circulația sangvină. Sportul te poate ajuta și să socializezi, dacă alegi un sport de echipă.

Citește și: Cum te îmbolnăvești „pe fond nervos”

Sursa foto: 123rf.com