Acea parte fragilă a plantei care are doar una-două săptămâni conține mult mai mulți nutrienți și vitamine decât planta ajunsă la maturitate. Mugurii de plante reduc riscul bolilor cardio-vasculare și previn creșterea în greutate.

Mugurii de varză roșie scad nivelul colesterolului

Mugurii de varză roșie ajută la reglarea nivelului de colesterol în sânge și scad cantitatea de trigliceride, așa cum arată un studiu efectuat pe șoareci de către Universitatea din Maryland.

Un alt studiu similar efectuat de Departamentul pentru Agricultură din Statele Unite a utilizat mugurii a 25 de plante diferite. Au descoperit, de exemplu, că mugurii de spanac sau chiar spanacul tânăr conține mai mulți nutrienți decât planta matură. Ca urmare, ar fi bine să utilizăm acești muguri în salate.

Citește și: Mugurii de molid, un antibiotic puternic

Beneficiile mugurilor de plante

Știi prea bine că este sănătos să consumi legume și fructe. Dar beneficiile mugurilor de plante le întrec. Iată câteva beneficii pe care le aduc mugurii de plante:

  • în mugurii de plante se găsesc proteine de calitate;
  • mugurii de plante conțin în cantitate mai mare vitaminele A, complexul B, C și E;
  • conțin mai mulți acizi grași esențiali. Numărul lor crește în timpul procesului de încolțire;
  • mineralele se unesc cu proteinele, ceea ce le fac mai ușor de asimilat. Calciul și magneziul ajută la păstrarea echilibrului în corp și sunt mai ușor de asimilat din mugurii de plante;
  • mugurii de plante contracarează aciditatea din corp. Numeroase boli, inclusiv cancerul, sunt legate de prea multă aciditate în corp. De aceea, consumul de muguri de plante poate ajuta la prevenirea lor sau poate acționa ca adjuvant, alături de tratamentele indicate de medic.

Citește și: Sursă vegetală de proteine în post sau pentru vegetarieni

Sursa foto: shutterstock.com