Terapia hormonală constă în administrarea hormonilor care, în mod natural, se diminuează în timpul menopauzei. De obicei, se administrează o combinație de estrogen cu progesteron. Pentru anumite simptome, sunt suficiente metode naturale pentru a combate simptomele menopauzei. Întreabă-ți medicul ce anume ar funcționa cel mai bine și nu te expune la risc în cazul tău.

Metode naturale pentru a combate simptomele menopauzei. Vitamina E

75% dintre femeile aflate la menopauză sufede bufeuri. Cercetările medicale arată că o doză de 400IU de vitamina E pe zi scade frecvența și intensitatea acestor simptome și reduce uscăciunea vaginală. Surse naturale de vitamina E sunt: semințele uleioase, vegetalele cu frunze verzi, cerealele integrale, germenii de grâu și avocado. Suplimentele alimentare care conțin d-alpha-tocopherol sunt asimilate mai bine.

Învață să prepari o tinctură de ajutor în menopauză

Metode naturale pentru a combate simptomele menopauzei. Acizii grași omega 3

Semnele că ai deficiență de acizi grași omega 3 sunt similare cu multe dintre simptomele menopauzei: piele uscată, oboseală, depresie, articulații dureroase. Acizii grași omega 3 susțin echilibrul hormonal, au efect lubrifiant și ajută în cazul uscăciunii vaginale. Reduc riscul de a face cancer la sân. Surse naturale de acizi grași omega 3 sunt: pește gras (somon, macrou, hering, sardine, ton proaspăt etc.), fructe de mare, nuci, semințe, vegetale cu frunze verzi. Mai poți lua suplimente alimentare cu ulei de pește.

Metode naturale pentru a combate simptomele menopauzei. Soia

Soia conține un hormon natural, cu structura asemănătoare estrogenilor, care ajuta la reducerea disconfortului cauzat de apariția menopauzei? Conform rezultatelor studiilor efectuate de specialiști, consumul moderat de soia poate duce la o diminuare a episoadelor de transpirații si bufeuri din perioada postmenopauză cu până la 40%. Foarte eficiente în acest sens sunt boabele de soia încolțite. Le găsești la magazinele cu produse naturiste sau le poți pune la germinat acasă. Folosește-le crude în salată, pentru a beneficia la maxim de proprietățile lor nutritive. Totuși, soia ar trebui consumată cu atenție și este contraindicată femeilor care au un risc crescut de cancer la sân.

Citește mai multe în dicționarul medical despre:

Menopauza

Menopauză precoce

Sursa foto: 123rf.com