Imunitatea scade odată cu temperatura de afară, dar plante cum ar fi cătina sau echinaceea o readuc în formă. Totodată, nu ocroti produsele stupului, care au reale calități în prevenția bolilor sezonului rece. În plus, ar trebui să respecţi câteva reguli simple de viaţă: alimentaţia ta să conţină cel puţin cinci porţii de legume şi fructe pe zi, nu te feri de plimbările şi sportul în aer liber şi, de asemenea, nu te îmbrăca mai gros decât este nevoie.

Cătina, stimulator al imunităţii

Fructele de cătină conțin o concentrație foarte mare de vitamina C. Este și o sursă importantă de antioxidanți, vitamina E, acid folic și calciu, magneziu și potasiu. Toate aceste ingrediente îl fac o armă redutabilă care te va ajuta să treci mai bine peste iarnă. Fructele proaspete pot fi conservate în miere cu polen. Se ține la frigider și se ia dimineața și la prânz câte o lingură din acest amestec. Dacă nu ai reușit să te aprovizionezi cu fructe proaspete de cătină, poți folosi tinctură sau ulei extrase din această plantă. Este indicată o cură de trei săptămâni cu tinctură de cătină, după care se fac două săptămâni de pauză. Apoi, se poate relua. Din uleiul de cătină se iau câte 20 de picături de trei ori pe zi.

Leacuri dulci

Polenul poate completa cura pentru imunitate: o linguriță de granule de două ori pe zi. Atenție, nu folosi produse apicole dacă te știi alergică la polen. Siropul de cătină este şi el foarte eficient în prevenirea gripei. Poate fi băut diluat cu apă, după gust, de două ori pe zi, dimineaţa şi la prânz. Seara, este contraindicat pentru că poate provoca insomnii.

Sursa foto: 123rf.com