Uleiurile esențiale de lămâie, grepfrut sau portocal folosite în lămpi de aromoterapie ameliorează starea de sevraj prin care treci atunci când încerci să te lași de fumat.

Valeriana, dușmanul poftei de nicotină

Medicul recomandă câteva plante care ajută corpul să reacționeze pozitiv în condiții de stres fizic și emoțional. Valeriana este foarte utilă în această perioadă, deoarece calmează pofta de nicotină și ameliorează stările de anxietate, neliniște, insomnie și stres. Se poate lua pulbere de rădăcină uscată, de trei ori pe zi, câte un vârf de cuțit. Dacă nu îți surâde acestă metodă, poți folosi infuzia (o linguriță de plantă la o cană cu apă), care se bea seara la culcare, sau tinctura preparată din 20 g rizomi şi rădăcini de valeriană la 100 ml alcool de 60-70º, prin macerare, timp de 8 zile. Se iau 15-20 picături de trei ori pe zi, ultima doză seara, la culcare. Menta este recomandată adesea pentru tratamentul dependenței de nicotină și are efect de calmare și ridicare a moralului în perioada renunțării la fumat. Se beau maximum două căni pe zi, în mai multe etape.

Sunătoarea, împotriva sevrajului

Sunătoarea reduce simptomele din sevrajul nicotinic. Este utilă nu numai în dependența de nicotină, dar și în cea de alcool. Se face ceai din două lingurițe de plantă la o cană cu apă. Se beau două-trei căni pe zi. Passiflora reduce anxietatea asociată perioadei de renunțare la fumat. Se găsește în comerț sub formă de preparate standardizate. Cătușnica este o plantă despre care se știe din vechime că te scapă de patima fumatului. Se face infuzie dintr-o linguriță la o cană cu apă și beau două-trei căni pe zi.

Sursa foto: 123rf.com