Compresa rece calmează durerea. Atunci când folosești o compresă rece, cel mai bine alternezi. O ții 20 de minute, după care faci 20 de minute pauză. Apoi, poți relua aplicarea etc. Iată mai multe metode de a folosi compresa rece acasă. Este de folos mai ales în tratamentul rănilor, loviturilor și vânătăilor. Poate fi folosită cu succes pentru a scădea febra mare sau în migrene.

Compresa cu gheață

Cuburile de gheață sau chiar o pungă cu legume congelate sunt cel mai simplu mod de a face o compresă rece.

Pune câteva cuburi de gheață într-o pungă de plastic sigilabilă. Închide-o bine. Pune pe zona afectată întâi un prosop de bumbac, apoi punga cu gheață sau cu legume congelate.

Compresa rece cu prosop

Dacă nu ai gheață la dispoziție, poți folosi un prosop pe care să-l înmoi în apă rece. Stoarce-l bine și pune-l într-o pungă de plastic la congelator timp de 15 minute. Poți folosi această compresă și pentru zonele sensibile cum ar fi ochii, pe care nu ar fi indicat să aplici gheață.

Compresă rece cu alcool medicinal

Spirtul poate schimba punctul la care îngheață apa. În cazul în care folosești compresa rece cu spirt, aceasta nu va mai ajunge la punctul de înghețare și nu vei mai avea un prosop care stă ca un băț. Este mai flexibilă și poate fi aplicată în mai multe zone, cum ar fi la genunchi sau coate.

Amestecă o cană și jumătate de apă cu o jumătate de cană de alcool medicinal. Pune acest lichid într-o pungă sigilabilă pe care o introduci la congelator. Lasă peste noapte. Pune un prosop de bumbac pe zona afectată, apoi aplică punga cu soluție de spirt. Învelește cu încă un prosop.

Citește și:

Sursa foto: 123rf.com