Alternative sănătoase la cafea: guarana

Indienii din jungla amazoniană credeau că guarana are efecte supranaturale. Guaranina este o substanţă asemănătoare cafeinei, dar care nu produce efectele nocive ale acesteia. Guarana este un puternic stimulent fiind utilizată în special pentru sporirea performanţelor atletice şi pierderea în greutate. Datorită particularităţilor chimice, guarana are un grad de absorbţie mai lent în organism, astfel că efectul său revigorant este de lungă durată.

Alternative sănătoase la sarea de masă. Ce tip de sare e mai bine să consumi

Alternative sănătoase la cafea: ceaiul verde și negru

Ceaiul verde și negru se obțin amândouă din aceeași plantă – Camellia sinensis – diferența fiind la nivel de procesare: frunzele de ceai negru sunt lasate să oxideze, în timp ce frunzele ceaiului verde sunt trecute printr-o baie de aburi și apoi uscate. Ar fi mai bine să nu bei ceaiul îndulcit cu zahăr, deoarece corpul nostru are nevoie de antiioxidanții și de vitaminele pe care le conține, dar nu și de aportul suplimentar de zahăr. La ceaiul negru se poate adăuga puțin lapte.

Nu sunt recomandate mai mult de trei căni pe zi. Nu se bea seara, pentru că provoacă insomnii. Persoanele hipertensive sau cu afecțiuni cardiovasculare ar trebui să bea cel mult o cană cu ceai verde pe zi (și doar cu aprobarea medicului). Ceaiul verde sau negru mai este contraindicat persoanelor care au carență de calciu sau fier și ar fi bine să fie evitat de către femeile însărcinate sau care alăptează.

Alimente care conțin grăsimi sănătoase. Nu ar trebui să lipsească din dieta ta

Alternative sănătoase la cafea: cicoarea

Nu conține deloc cofeină sau teină. Are un gust asemănător cu cafeaua și poate ostoi dorul cafegiilor înrăiți. În plus, are numeroase beneficii pentru sănătate. Are proprietăți antiinflamatorii și antiseptice. Este indicată în gută, reumatism și boli ale rinichilor. Totodată, ajută la creșterea bacteriilor bune din intestin, asigurând buna lor funcționare. De aceea, mai este folosită în digestia lentă și flatulență. Stimulează fluxul sucurilor digestive, inclusiv al bilei, și scade colesterolul din sânge. Intensifică activitatea cerebrală, având un efect asemănător cu cel al cafelei, fără ca să conțină cofeină.

Se prepară după cum urmează: se fierb una-două lingurițe de amestec de rădăcină, frunze și flori timp de 5 minute într-un litru de apă. Se beau două căni pe zi, înainte de masa de prânz și de seară. Se mai găsește și sub formă de preparate instant.

Citește:

Sursa foto: 123rf.com