Respirația corectă te ajută să îți păstrezi tonusul ridicat, alungă durerile anumitor boli și aduce somnul odihnitor.

Pe de altă parte, o respirație sacadată și întreruptă provoacă agitație și nervozitate, te obosește și poate favoriza atacurile de panică.

Cei mai mulți dintre noi nu știm cum să respirăm corect și profund, astfel încât plămânii și întregul organism să primească aportul necesar de oxigen.

Respirația corectă. Care este cea mai bună tehnică

Dintre toate metodele care ne ajută să respirăm profund, tehnica 4-7-8 a devenit cea mai cunoscută și cea mai recomandată de către medici și prihoterapeuți.

Tehnica a fost concepută de către dr. Andrew Weil de la Universitatea din Arizona, SUA, după numeroase studii clinice și după ani lungi de experiență.

Este un exercițiu simplu de respirat și, după mai multe încercări, îl vei pune foarte ușor în practică, fără niciun efort. Iată cum se face:

  • Așază-te în șezut, cu spatele drept sprijinit de un spătar tare.
  • Ține gura închisă și trage aer în piept numărând 4 secunde.
  • Ține aerul în plămâni cât timp numeri 7 secunde.
  • Expiră aerul pe gură, încet și complet, timp de 8 secunde, ca și cum ai sufla în lumânările unui tort.
  • Repetă acest ciclu de respirație de 4 ori și ține cont să nu depășești secundele indicate la fiecare etapă.

La ce îți folosește tehnica 4-7-8

Acest exercițiu de respirație a fost inspirat din tehnicile yoghine de reglare a respirației și permite aerului să umple foarte bine plămânii.

Tehnica 4-7-8 poate fi folosită îndeosebi în perioadele de stres puternic, în momentele în care ești foarte emoționată sau dezamăgită și tristă. Oxigenul are deosebita capacitate de a relaxa organismul, dacă este absorbit complet de plămâni.

Exercițiul dr. Weil poate fi făcut și întins în pat, pentru a te odihni mai bine. Medicul american susține că relaxează și induce o stare de confort și somnolență care te ajută să adormi într-un minut!

sursa foto: 123rf.com