În decursul unei zile, ritmul interior al organismului are un program anume, un orar pe care medicii chinezi l-au împărțit în funcție de activitatea fiecărui organ. Iată cum funcționează fiecare parte a corpului tău, care sunt momentele potrivite pentru odihnă, pentru masă, pentru muncă, dar și pentru relaxare activă.

Descoperă ritmul interior al organismului tău

Cum funcționează corpul tău dimineața

Între orele 5 și 7: este vremea intestinului gros care se pregătește să evacueze rămășițele zilei anterioare; este bine să îți trezești organismul cu un pahar mare de apă, să te speli și să te înviorezi; începe secreția de hormoni, creierul are nevoie de activitate, iar mușchii intră în priză.

Între orele 7 și 9: inima capătă un ritm mai alert, organismul consumă din rezervele de energie din ziua precedentă; este perioada din zi în care stomacul este foarte activ și este momentul potrivit pentru un mic dejun echilibrat și consistent; cine nu mănâncă suficient dimineața va avea cu timpul probleme cu refluxul gastric și digestia.

Între orele 9 și 11: este perioada cea mai bună a zilei pentru acumularea de energie; toate organele primesc nutrienții esențiali și îi transformă în energie; capacitatea de muncă, de a lua decizii și de a rezolva problemele este maximă; pot fi consumate gustări hrănitoare, alături de cafea sau ceai.

În miezul zilei, este binevenită o scurtă pauză

Între orele 11 și 13: ritmul interior al organismului trebuie să se refacă; este necesară masa de prânz și o scurtă siesta; inima trebuie să își schimbe ritmul și să bată mai lent și mai regulat; este bine să eviți băuturile energizante și alcoolul; după masă scade atenția și capacitatea de concentrare; este nevoie de odihnă pentru a-ți reface forțele.

Între orele 13 și 15: este perioada în care intestinul subțire devine activ și digestia este mai dinamică; trebuie să bei mai multă apă după masă, cu înghițituri mici pentru a ajuta stomacul să absoarbă elementele nutritive; de asemenea, este binevenită odihna sau o activitate ușoară, care nu presupune efort fizic.

După amiaza, se reia activitatea cu forțe sporite

Între orele 15 și 17: este perioada în care rinichii procesează lichidele și trimit un flux nou de energie în tot corpul; în acest interval, creierul își reia activitatea cu forțe sporite, iar organismul are nevoie de mișcare; este indicată o plimbare lungă sau chiar o ședință la sala de gimnastică; acum pot fi organizate ședințele și întâlnirile importante ale zilei pentru a discuta cu capul limpede noi idei.

Între orele 17 și 19: este un interval orar bun pentru antrenamente, plimbări și sport; toate organele funcționează la capacitate maximă și acum poate fi luată masa de seară, sănătoasă, dar mai puțin consistentă decât cea de prânz; simțurile olfactive sunt în alertă; cresc mai repede unghiile și părul; rinichii, vezica și colonul lucrează pentru a elimina substanțele de care nu avem nevoie.

Între orele 19 și 21: scade tensiunea, se simte oboseala de peste zi și ai nevoie de mai multe lichide; ficatul lucrează mai intens și trebuie să te ferești de efort fizic; simțul vizual trebuie stimulat și poți urmări un film sau o piesă de teatru care să te relaxeze la finalul zilei.

Ritmul interior al organismului noaptea

Se reface energia pierdută

Între orele 21 și 23: ai nevoie de odihnă, pentru că niciun organ nu mai funcționează la capacitatea lui; scade temperatura corpului și scade metabolismul; hrana nu mai este digerată cum trebuie și te ferești să mai mănânci; acum este perioada potrivită pentru a citi, a medita sau a face yoga, urmate de un somn odihnitor.

Între orele 23 și 01: este secretată bila, tot corpul se relaxează și este indicat să te cufunzi într-un somn profund și odihnitor; dacă nu reușești să dormi profund în acest interval, a doua zi nu vei avea energia și puterea emoțională necesară pentru toate activitățile pe care ți le propui.

Între orele 01 – 03: ficatul procesează nutrienții necesari și se reface sângele; corpul are în continuare nevoie de odihnă, iar dacă nu reușești să dormi se acumulează diverse frustrări, te simți nervoasă, obosită, tensionată.

Între orele 03 – 05: simțurile sunt inhibate, musculatura este relaxată și scade tensiunea arterială; inima și creierul au nevoie în continuare de odihnă; dacă te trezești în acest interval orar, este posibil să ai probleme cardiace sau să suferi de insomnie.

sursa foto: Shutterstock