Călin Georgescu a lansat zilele acestea, către susținătorii săi, inițiativa de a boicota supermarketurile luni, 10 februarie. Într-un clip postat pe rețelele sociale, Georgescu a atacat supermarketurile pe motiv că au declarat profit zero în 2023 și au deschis case rapide de marcat ca să taie posturile de vânzător.
Călin Georgescu: „În 10 februarie, vă îndemn să vă faceți cumpărăturile din piețe, magazine locale, sătești, din fața porții”
”Așa cum v-am anunțat deja, mi-aș dori să dăm, din nou, dovadă de unitate în 10 februarie. Este inadmisibil să vedem astfel de creșteri de prețuri și, în același timp, înghețări sau scăderi ale pensiilor și salariilor. Cred că poporul este cel care trebuie să facă piața cu adevărat. Este nevoie ca noi, poporul, prin deciziile noastre, să ajungem să ne reglăm costurile. (…)
Piețele trebuie să depindă de noi, nu noi de ele. În 10 februarie, este un moment în care să fim solidari cu producătorii români și să învățăm să avem demnitate și recunoștință pentru toate cele dăruite de Dumnezeu. Este un demers nobil, nu considerați că este un boicot asupra marilor magazine, mai ales că acolo lucrează preponderent români de-ai noștri. De aceea, în 10 februarie, vă îndemn să vă faceți cumpărăturile din piețe, magazine locale, sătești, din fața porții” a spus Călin Georgescu, într-un video postat pe Youtube și pe Facebook.
În replică, publicația G4media.ro publică cifre care confirmă că marii retaileri au înregistrat și declarat profituri. „Călin Georgescu a folosit ca pretext pentru atacul la supermaketuri informația că acestea ar fi raportat profit zero în 2023. Aplicația specializată Termene.ro arată că lanțul francez Carrefour a raportat un profit de 249 milioane lei în 2023, Lidl Discount a avut un profit de peste un miliard de lei, Kaufland a avut un profit de 864 milioane lei, iar Mega Image a avut un profit de 218 milioane de lei”, scrie sursa citată.
Partidul Oamenilor Tineri (POT) anunţă că se alătură apelului lansat de Călin Georgescu
Partidul Oamenilor Tineri (POT) a anunțat sâmbătă (8 februarie) că se alătură apelului lansat de Călin Georgescu şi susţine demersul ”nobil” de sprijinire a producătorului român şi îi îndeamnă pe români ca, în perioada 10-16 februarie, să îşi facă cumpărăturile din pieţe şi magazine locale, oferind astfel un sprijin direct economiei naţionale.
”Partidul Oamenilor Tineri (POT) se alătură apelului lansat de Călin Georgescu şi susţine demersul nobil de sprijinire a producătorului român. Îndemnăm românii ca, în perioada 10-16 februarie, să îşi facă cumpărăturile din pieţe şi magazine locale, oferind astfel un sprijin direct economiei naţionale”, transmite POT într-un comunicat oficial, citat de News.ro.
Theodor Stolojan, despre boicotul supermarketurilor propus de Călin Georgescu: Această iniţiativă este o prostie. Este contrară intereselor oamenilor
Fostul preşedinte PNL Theodor Stolojan afirmă, vineri, despre boicotul supermarketurilor, că această iniţiativă este o prostie pentru că este contrară intereselor oamenilor, în primul rând intereselor industriei româneşti, el precizând că iniţiatorul ei, Călin Georgescu, copiază şi el ce a văzut în Croaţia.
”Acest domn, Georgescu, care a lansat, înţeleg, această iniţiativă, copiază şi el ce a văzut în Croaţia, că acolo a apărut prima dată o asemenea treabă, dar s-a potolit repede, băieţii au înţeles acolo că nu asta-i calea şi în niciun caz în România. Noi ne străduim de câţiva ani de zile şi s-au făcut progrese substanţiale ca în supermarketurile acestea să avem o pondere crescândă a produselor româneşti, şi s-a reuşit acest lucru”, a precizat Theodor Stolojan la Digi24, potrivit News.ro.
Întrebat dacă este un gest populist, Stolojan a spus: ”E o prostie. Deci, să fim foarte clari, această iniţiativă este o prostie. Este contrară intereselor oamenilor, în primul rând intereselor industriei româneşti”.
Mihai Fifor: Soluţia propusă de unii „guru” ai politicii româneşti, de a boicota lanţurile de supermarketuri, este doar o aiureală populistă
Social-democratul Mihai Fifor declară că patriotismul economic nu se face cu boicoturi ci se face cu fapte, iar soluţia propusă de unii „guru” ai politicii româneşti, de a boicota lanţurile de supermarketuri, este doar o aiureală populistă.
”Patriotismul economic nu se face cu boicoturi. Se face cu fapte! Soluţia propusă de unii „guru” ai politicii româneşti, de a boicota lanţurile de supermarketuri, este doar o aiureală populistă. Nu boicotul rezolvă problema, ci alegerea conştientă şi consecventă de a susţine producătorii români”, scrie deputatul PSD Mihai Fifor.
El arată că adevăratul patriotism economic înseamnă să cumperi produse româneşti de la raft, sprijinind direct fermierii, producătorii locali şi afacerile autohtone.
”Ca senator PSD, am susţinut şi votat în 2016 Legea nr. 150/2016, care impunea prezenţa la raft a minimum 51% produse româneşti din lanţul scurt de aprovizionare, o măsură concretă menită să susţină fermierii şi producătorii locali şi să încurajeze consumul de produse autohtone”, precizează Fifor.
Avertismentul specialiștilor: O boicotare a magazinelor este practic o boicotare indirectă a producției și procesării românești
În același timp, experții au avertizat că îndemnul lui Călin Georgescu de boicotare ar hipermarketurilor ar putea îngropa industria alimentară din România.
Producătorii români își vând între 60 și 80% din producție prin rețelele de retail, iar măsura ar avea consecințe catastrofale. Sunt alte soluții pentru scăderea de prețuri, spun specialiștii.
„La ora actuală, firmele serioase, firmele înregistrate, care plătesc dări, din industria alimentară își vând cam între 60 și 80% din producție prin rețelele de supermarketuri și hipermarketuri. O parte din această marfă e perisabilă. Cum bine a spus și Barbu (n. red. – Florin Barbu, ministrul Agriculturii), cel puțin 70% din produsele aflate în supermarket sunt de origine românească, sunt de la procesatorii români sau de la producătorii români. Bun, nu sunt fructe foarte multe acum, dar, asta-i viața.
O boicotare a magazinelor este practic o boicotare indirectă a producției și procesării românești. Atât îl duce mintea, atâta face. În schimb, îndeamnă populația să se ducă să cumpere de acolo unde e evaziune fiscală în general și originea nici dracu’ n-o știe. Ați văzut, 1.000 de tone de usturoi furat, vândut în România. N-a fost în supermarket, a fost în piețe, ca usturoi românesc”, a spus liderul Federației Patronatelor din Industria Alimentară – Romalimenta, Sorin Minea, pentru „Adevărul”.
Replică la boicotul lui Călin Georgescu: Mergeți la cumpărături în orice supermarket
Au apărut tot mai multe reacții la acțiunea de boicotare a supermarketurilor, inițiată de Călin Georgescu. Românii sunt îndemnați să meargă la cumpărături în orice supermarket sau hipermarket, indiferent de localitate, în semn de protest față de boicotul la care a îndemnat acesta.
„Avem, în sfârșit, posibilitatea să protestăm împotriva lui Georgescu și a așa-zisilor suveraniști într-un mod civilizat, deci hai să o facem organizat. (…) Călin Georgescu a propus boicotare a supermarketurilor, luni, 10 februarie. Guru copiază o mișcare de protest recentă, din Croația împotrivă prețurilor practicate de Kaufland dar el o vrea în România împotriva tuturor supermarketurilor rele și a „străinilor” care le dețin și sug sângele poporului.
În afară de faptul că supermarketurile asigură un număr important de locuri în Romania și plătesc taxe la stat, prin intermediul lor se comercializează și marfa românească, a producătorilor autohtoni. Evident, aceste aspecte nu contează pentru cripto comunistul Georgescu și nici pentru susținătorii lui, cum nu contează nici conceptul de comerț civilizat.
Așadar, luni, 10 februarie, protest pașnic împotriva lui Georgescu și a partidelor izolaționiste:
1. Mergeți la cumpărături luni, în orice supermarket, din orice oraș.
2. Luați cu voi un steguleț UE sau orice insemn cu apartenență la Uniune.
3. Faceți poze și le distribuiți pe rețele, cu mesaje pro europene și anti izolaționiști
Mă aștept ca rețelele de supermarketuri existente în România, Kaufland, Lidl România, MEGA IMAGE, Profi, Auchan, Carrefour, samd să înțeleagă și ele importanța unei astfel de mișcări și să apară reduceri și promoții.
Îmbinăm necesarul cu un protest civic de amploare care să-i dovedească impostorului Georgescu că românii care nu sunt votanți lui NU vor o intoacere în comunism, la aprozare și CAP-uri sau la izolare și sărăcie”, a scris activista Dana Hering, pe Facebook.
Un mare retailer anunță reduceri semnificative
Fără să anunțe că are vreo legătură cu boicotul lui Călin Georgescu, unul dintre cei mai mari retaileri din România, Carrefour, a lansat deja în perioada 7 februarie și 31 martie o campanie de reduceri de prețuri. Campania acoperă între 600 și 1.500 de produse în hipermarketuri și între 250 și 800 de produse în magazinele de tip supermarket, inclusiv produsele cele mai apreciate de consumatori.
Printre categoriile-cheie se numără produsele congelate, articolele de băcănie (mic dejun, patiserie, conserve, petfood, ingrediente, snacking sărat și dulce), lactatele, brânzeturile, cosmeticele, produsele pentru întreținerea casei și băuturile, notează Adevărul.
Totodată, până pe 28 februarie, Carrefour are reduceri de până 70% la îmbrăcăminte de toamnă-iarnă, pentru femei, bărbați, copii și bebeluși. Până pe 12 februarie, acelari retailer anunță reduceri de până 25% la aspiratoare, fiare și stații de călcat.
𝐀𝐛𝐨𝐧𝐞𝐚𝐳a-𝐭𝐞 𝐥𝐚 𝐧𝐞𝐰𝐬𝐥𝐞𝐭𝐭𝐞𝐫𝐮𝐥 𝐋𝐢𝐛𝐞𝐫𝐭𝐚𝐭𝐞𝐚𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮𝐟𝐞𝐦𝐞𝐢 – https://tinyurl.com/libertateapentrufemei și vei primi direct în inbox selecția celor mai importante știri ale zilei: vedete, sănătate, sfaturi practice, horoscop, religie, povești de viață.