Laptele de cocos a fost multă vreme ocolit de consumatorii din Occident care considerau că are un conținut prea mare de grăsimi vegetale. Dar grăsimile din acest lapte sunt promovate azi ca grăsimi sănătoase. Ele stimulează metabolismul și dau senzația de sațietate, astfel că laptele din nuca de cocos poate fi consumat și de către persoanele care țin un regim de slăbit, cu foarte puține calorii.

Dincolo de beneficiile lui nutriționate și curative, deoarece laptele de cocos are și proprietăți antibacteriene și antivirale, el dă un gust deosebit preparatelor culinare. Și este recomandat în loc de laptele de vacă celor care au intoleranță la lactoză și cazeină. Ai grijă să nu îl confunzi cu apa de cocos, care are alte proprietăți.

Laptele de cocos, excelent în supele cremă

Dacă vrei să faci o supă cremă pe bază de cartofi, ciuperci, rădăcinoase albe sau paste, adaugă o ceșcuță de lapte de cocos. Vei simți imediat diferența și vei obține o textură mult mai fină.

Folosește laptele de cocos la sosurile sărate sau acre

Toate sosurile pentru friptură pot fi îmbogățite cu puțin lapte de cocos, în loc de unt, care are un conținut ridicat de colesterol. Iar dacă ai greșit și ai făcut un sos prea sărat sau prea acru la tocăniță sau la friptură, cu laptele de cocos dregi gustul și iese numai bun.

Înghețata, mai cremoasă cu lapte de cocos

Cine face înghețată de casă, ar trebui să se obișnuiască să folosească mai mult lapte de cocos, eventual într-un procent egal cu smântâna. Laptele de cocos se potrivește cu orice aromă de înghețată, pentru că nu are un parfum persistent de cocos.

Sucuri de fructe și cocktail-uri parfumate cu cocos

Ori de câte ori îți faci un suc de fructe la robot, adaugă lapte de cocos. Va fi mult mai gustos decât să adaugi apă simplă sau ceai.

Laptele de cocos, bun și pentru ten

Iar, dacă ai rămas fără demachiant și fără crema de față, curăță bine tenul cu lapte de cocos. Pielea ta se va simți mai învigorată și mai proaspătă, iar laptele de cocos va hrăni epiderma.

sursa foto: 123rf.com