Fie că vrei să folosești ulei de măsline, ulei de rapiță, de porumb sau de susan, alege întotdeauna uleiul care a fost presat la rece și este 100% de origine naturală.

Toate aceste tipuri de ulei, precum și unele mai rare precum cele din sâmburi de struguri, de argan sau de cocos sunt deosebit de apreciate din punct de vedere dietetic și medicinal.

Uleiul de porumb

Dintre toate varietățile de ulei de porumb, cel mai bun și cel mai sănătos este cel extras din germeni de porumb. Are un gust delicat, care nu schimbă gustul celorlalte ingrediente, și arde la temperaturi foarte ridicate, ceea ce îl plasează pe primele locuri printre cele mai sănătoase uleiuri. Poate fi folosit și la prăjit, și la salate, la orice preparat ai dori să gătești.

Uleiul de palmier

Este recunoscut pentru faptul că nu conține colesterol și poate fi folosit la prăjit pe perioadă mai lungă decât uleiul de porumb, deoarece arde la temperaturi ridicate. Nu are un gust sau un miros deosebit, astfel că poate fi folosit la orice preparat. Iar, după folosire, poate fi filtrat pentru a fi utilizat dinnou la gătit.

Tipuri de ulei cu proprietăți curative

Uleiul de măsline

Cel mai bun este uleiul de măsline extravirgin, cel care provine de la prima presare a măslinelor, când se extrag cele mai valoroase componente. Aceste ulei este recomandat în special pentru salate și brânzeturi, mai puțin pentru prăjit sau pentru preparatele la cuptor, din cauza punctului scăzut de ardere.

Uleiul de nuci

Este excelent în salate, cu pește sau la preparatele din carne de vită, datorită gustului său ușor amărui. Este unul dintre puținele uleiuri care conțin acidul esențial alpha-linoleic, alături de uleiul de rapiță.

Uleiul de rapiță

Varietatea presată la rece și obținută din culturi organice este cea mai indicată pentru consum. În rest, cea mai mare parte a uleiul de rapiță din magazine provine din rapiță modificată genetic, în urma unui proces complex de rafinare.

Acest ulei are un gust puternic, pe care îl poți combina cu salatele de crudități și sucul de lămâie, dar nu este recomandat pentru prăjit sau gătit la temperaturi înalte. Ține cont și de faptul că uleiul de rapiță râncezește în scurt timp, de aceea este bine să cumperi cantități mici.

Uleiul de susan

Mulți specialiști consideră că este mult mai sănătos și mai bogat în nutrienți esențiali decât uleiul de măsline. Este obținut prin presarea la rece a semințelor de susan, are un parfum aparte și un gust bogat, care poate fi asociat cel mai bine cu salatele proaspete, cu sosurile picante sau cu legumele și carnea gătite la cuptor.

Știai că…

uleiul din turte de măsline provine din presarea ultimelor resturi de la procesarea măslinelor și nu este recomandat consumului, în pofida prețului său mic?

… uleiurile de calitate se găsesc pe rafturile magazinelor în sticle de culoare închisă, care previn oxidarea și râncezirea produsului?

… orice tipuri de ulei ai cumpăra, acestea trebuie ținute la rece, în spații bine aerisite, dar întunecoase, pentru a-și păstra intacte proprietățile benefice și pentru a preveni râncezirea?

sursa foto: 123rf.com