Stabilește o rutină de exerciții eficiente

Rutina și exercițiile fizice făcute acasă merg bine împreună și pot primi un boost substanțial cu trei reguli simple. Astfel este recomandat ca, de două ori pe săptămână, programul de fitness să conțină cel puțin 20 de minute de exerciții de forță, care vor contribui la tonifierea corpului. Folosește gantere sau greutăți de tip brățară pentru glezne cu scopul de a face antrenamentul mai eficient. 

A doua recomandare este să faci, în fiecare zi, o activitate fizică de intensitate mică până la moderată, care să cumuleze circa 60 de minute, eventual repartizată în două sesiuni. Ideal este mersul pe jos, alergatul ușor sau dansul (energic). 

Al treilea sfat este să alternezi exercițiile simple cu cele complexe, de forță. De exemplu, alergare ușoară timp de cinci minute, urmate de o repriză de 20 de genuflexiuni sau 10 flotări. 

Fii consecventă

Unul dintre marile secrete ale activității fizice eficiente, care aduce beneficii sănătății și stării de spirit, este consecvența. A dedica la fiecare două zile o oră sau mai mult pentru activități fizice, a face măcar 30 de minute de mișcare în fiecare zi este mult mai eficient decât a face exerciții foarte tehnice. 

Consecvența merge mână în mână cu acceptarea propriului ritm și a limitelor. A fi consecvent în a face cu regularitate mișcare este mai important decât numărul flotărilor sau al kilometrilor parcurși. Mai mult, fiind consecvent, eficiența exercițiilor va crește aproape de la sine, vei găsi în fiecare nouă zi, la fiecare nouă repriză de antrenament, resurse pentru a face două flotări în plus și pentru a alerga mai mult cu 200 de metri. Secretul este acela că niciun program de exerciții din lume nu funcționează dacă nu o faci în mod constant.

Fii realistă

Nu este eficient să cauți perfecțiunea de la prima ședință. Probabil că după o perioadă de sedentarism cronic nu vei putea face mai mult de 4-5 genuflexiuni și vei alerga doar 500 de metri. Dacă îți vei propune obiective nerealiste, care depășesc capacitatea de rezistență la efort a organismului tău, probabil că vei renunța la sesiunea de fitness de acasă. În replică, obiective realiste, pauze de recuperare și perseverența sunt combinația care te va ajuta să intri într-o formă fizică bună. 

Găsește-ți un partener de antrenament

Este dovedit că antrenamentele realizate în tandem cu altcineva sunt mult mai eficiente. Este una dintre cele mai simple metode prin care te poți motiva și încuraja. În plus, un partener pentru exercițiile fizice te va face să fii consecventă. De unul singur este mult mai probabil să găsești scuze pentru a amâna o sesiune de fitness, dar când este ceva stabilit, alături de un coechipier, eschiva nu mai este prima alegere. Un partener este o oportunitate pentru a face din repriza de activitate fizică, un motiv de bucurie. 

Adaptează la ceea ce ai

Dacă faci exerciții acasă nu te formaliza și amenajază-ți un spațiu pentru mișcare cu ceea ce ai. 

Adaptează programul de fitness la programul pe care îl ai și folosește scările din casă, un scaun, coarda copilului, ganterele fiului tău și așa mai departe. Nu este necesar un echipament sofisticat pentru a face mișcare. De cele mai multe ori puțin spațiu pe podea este mai mult decât suficient pentru a mobiliza coapsele, abdomenul, pieptul și brațele (flotări, genuflexiuni și fandări). Dacă vei respecta regula multiplilor de zece pentru fiecare membru și pentru fiecare segment este mai mult decât suficient. 

Fă ceea ce te face să te simți bine

Un alt secret important care va contribui la formarea obiceiului de a face mișcare acasă și care te va ajuta să ajungi într-o formă fizică bună sau să o păstrezi pe cea pe care o ai deja este să faci acele exerciții care îți fac plăcere. Poți obține o formă frumoasă făcând exercițiile care îți plac, atâta vreme cât acestea mobilizează toate părțile trupului. 

Unul dintre scopurile principale ale activității fizice este acela de a te face fericită, astfel că alegerea unor exerciții care îți fac plăcere este esențială. 

Stai cu ochii pe ceas

Fiecare organism are propriul ritm. Unii sunt foarte energici dimineața, alții seara sau la mijlocul zilei. Organizează-ți sesiunea de fitness pentru acasă în intervalul în care ești în cea mai tonică formă. Nu contează care este momentul din zi în care alegi să faci mișcare. Important este să suprapui cele 30-60 de minute de mișcare cu momentul în care te simți în formă maximă. 

A ajunge în formă fizică bună și a te menține poate părea o provocare. Dacă depășești angoasele și dificultățile primelor 10 sesiuni de antrenament, reprizele de mișcare pe care le oferi organismului tău se vor transforma în dependență și o sursă constantă de bucurie.

 Sursa foto: Unsplash.com

(P) MATERIAL PUBLICITAR REALIZAT IN COLABORARE CU DECATHLON