CONȚINUT VIDEO LIBERTATEA PENTRU FEMEI

Porumbul fiert și porumbul copt sunt nelipsite în meniul din luna iulie. Este perioada cea mai bună în care poți găsi porumb fraged în piețe, cu boabe pline de ”lapte”, așa cum ne spunea bunica.

În restul anului, poți mânca oricând porumbul fiert adus din import, dar niciun soi nu are gustul porumbului nostru românesc, pregătit cu unt și sare, cum îl făcea bunica.

Porumbul fiert, bogat în antioxidanți

Se știe că boabele fragede de porumb sunt foarte nutritive și le consumăm în diverse salate și aperitive, cu legume, cu pește sau cu sosuri iuți și sărate. Porumbul fiert sau copt este sățios și gustos. Este un aliment nutritiv pe care îl consumăm din copilărie în fiecare vară.

O cană de boabe de porumb dulce conține destul de multe calorii, aproape 200, 2 gr de grăsime și 5 gr de proteine. Dar conține și un procent important de magneziu și potasiu, aproape 10% din necesarul zilnic, care nu se distrug la fiert.

Studiile din ultimii ani au arătat că porumbul fraged are o concentrație mai mare de antioxidanți și folați decât multe alte cereale: acid ferulic, zeaxantină, luteină și acid fitic. Soiurile de porumb mai roșu sau violet conțin și un procent important de antociani, care se regăsesc în fructele roșii de vară și care sunt un suport important pentru imunitate și pentru combaterea celulelor tumorale.

Cum ajută organismul porumbul fraged fiert sau copt

Consumă cel puțin o dată sau de două ori pe săptămână porumb fiert, pe timpul verii. Luteina din porumb este bună pentru vedere și protejează ochii de cataractă la vârste înaintate.

Porumbul fiert sau copt ajută digestia, dă senzația de sațietate și constituie o cină ușoară. Combinat cu iaurt, lapte bătut sau legume la grătar, constituie o mâncare savuroasă și ieftină. Unele persoane pot avea senzație de flatulență după consumul de porumb, dar aceasta este o problemă de scurtă durată.

Porumbul este una dintre cerealele gustoase care nu conține gluten și poate fi consumat în siguranță de persoanele care au intoleranță la gluten.

Mineralele din porumb ajută inimă, reglează circulația și totodată stimulează anumite zone din creier responsabile cu memoria, deciziile și acțiunea.

Contraindicații. De ce se recomandă cu prudență

Porumbul pe care îl cumpărăm din supermarket sau din piețe poate preveni din culturi modificate genetic. Unele studii susțin că anumite soiuri conțin substanțe nocive pentru oameni și animale, în urma modificărilor genetice, dar și din cauza tratamentelor cu insecticide.

Alte studii susțin că porumbul modificat genetic este la fel de nutritiv și are aceleași minerale și substanțe benefice precum porumbul natural. Dar trebuie să ții cont că o cană de boabe de porumb fierte conține aproape 40% glucide. Zahărul din porumb este mai greu de procesat de organism și se depune mai repede decât zahărul din fructe, mai ales dacă ești tentată să consumi zilnic o porție sau două.

De asemenea, porumbul fiert are și un aport mare de calorii care sporește dacă îl consumi cu unt, brânză rasă sau smântână. Așadar, porumbul fiert are beneficiile lui de necontestat, dar trebuie consumat cât mai simplu și în cantități moderate, dacă ții la silueta ta.