Atât turiștii cât și hotelierii trebuie să se asigure că nu lasă niciun detaliu la voia întâmplării,  prioritatea principală fiind, cu siguranță pentru toată lumea, sănătatea. 

Așa că ar trebui luate o serie de măsuri pentru a ne putea bucura cu toții de escapade sigure, atât noi cât și cei dragi.

Ce nu ar trebui să lipsească din bagajul turistului

  1. Masca de protecție – nu numai că aceasta ne ferește de neplăcerea contactării Sars-Cov-2 dar fără ea nu putem circula. Așa că ar trebui să ai la tine un mic stoc, astfel încât să le poți înlocui cu ușurință, ori de câte ori este nevoie. 
  2. Dezinfectant de mâini – trebuie să te asiguri că acesta nu îți lipsește din geanta de mână, indiferent că vei călători cu avionul, trenul, mașina personală, autocarul. Vor exista momente în care nu vei avea la dispoziție apă curentă și săpun și este mai bine să fii protejat. Alege un gel  biocid, cu o putere ridicată de eradicare a bacteriilor, microbilor și virusurilor, de până la 99%. Trebuie să ai în vedere ca acesta să fie un produs avizat de către Ministerul Sănătății. Utilizarea acestuia se va face înainte și după ce ai mâncat, după ce ai atins mânere diverse, după călătorie și nu numai. Asigură-te că mâinile sunt dezinfectate corect.
  3. Șervețele antibacteriene – acestea pot înlocui cu succes soluția dezinfectantă și îți permit să ștergi anumite obiecte precum telefonul mobil, pixuri atunci când trebuie să notezi ceva, mânere, scaun și așa mai departe. Ușor de folosit, șervețelele antibacteriene sunt o soluție salvatoare în anumite situații și pot fi folosite și de către cei mici.

În cazul în care manifești simptome specifice bolii ar trebui să amâni deplasarea, mai ales că foarte multe agenții de turism acordă posibilitatea amânării sau anulării totale a unei vacanțe, în situația dată. 

Ce măsuri ar trebui să ia hotelierii pentru siguranța turiștilor

  • Măsurarea temperaturii încă de la intrarea în unitatea de cazare. Este o acțiune simplă, ce permite o triere a celor care ajung din diverse zone sau țări. În cazul în care cineva are o temperatură ridicată, aceasta va fi izolată într-o cameră separată, până când va putea fi examinată de un cadru medical și eventual testată.
  • Automatizarea operațiunilor de check-in și check-out. Turiștii vor fi încurajați să realizeze aceste operațiuni pe platforma hotelului (acolo unde este cazul) și să achite online sau cu cardul serviciile primite, plata cu cash fiind descurajată, pe cât posibil. Plasarea unui panou cu rol de protecție la recepție este indicat, pentru ca angajații să intre cât mai puțin în contact cu turiștii.
  • Impunerea unei distanțări sociale în zonele comune precum lobby, bar, restaurant sau terasă. 
  • Igienizarea ca la carte a spațiilor comune care vor fi curățate cu produse profesionale de mai multe ori pe zi. Se va pune accent pe băile din lobby, mânerele ușilor, lifturile și butoanele acestora, zona de așteptare, mesele și scaunele de la bar și restaurant și nu numai.
  • Igienizarea camerelor. Este foarte important ca angajații să dispună de un program special pe care îl vor aplica în vederea curățeniei în această perioadă pentru a evita intrarea în contact cu persoanele cazate. Astfel, înainte ca cineva să se cazeze, camerele vor fi nu numai curățate dar și dezinfectate cu soluții profesionale, eficiente. Hotelul va fi dotat cu produse hoteliere precum cărucioare pentru curățenie ce vor ajuta personalul responsabil cu menajul să economisească timp și să aibă întotdeauna la îndemână produsele necesare efectuării igienizării. 
  • Punerea la dispoziția oaspeților a consumabilelor hoteliere de unică folosință precum geluri de duș, șampon, săpun, papuci pentru cameră și dotarea barului din cameră în permanență pentru încurajarea consumului anumitor băuturi în camere și pentru a evita servirea acestora la bar.

Cu măsurile de siguranță luate de ambele tabere, riscul de a contacta Sars-Cov-2 sunt diminuate considerabil și, cu siguranță, vacanțele vor fi memorabile. 

Sursa foto: unsplash.com