Prețul este cel care influențează în cea mai mare măsură decizia clientului, iar reducerile de până la 70% sunt cele care atrag ochii clienților. Dar sunt oare reduceri reale? Cei care au avut curiozitatea de a verifica adevărul din spatele acestor campanii de reduceri au rămas surprinși de falsitatea cu care unele companii își promovează produsele. 

Pentru a evita astfel de experiențe, pentru a avea certitudinea că prețul plătit este cel corect și pentru a intra în posesia unui produs valid, iată ce trebuie să faci pentru a te feri de țepe:

Cumpără doar de la magazine de încredere

În mare parte, cele mai multe țepe au loc în mediul online. Numărul antreprenorilor din acest domeniu e în creștere tocmai pentru că a devenit mai simplu să înființezi un SRL, iar mai apoi să vinzi produse prin intermediul unei platforme online. Sunt multe magazine care doar promit. Promit produse de calitate, prețuri de neegalat și experiențe satisfăcătoare. Dar în spatele acestor promisiuni se află intenții ascunse. Clienții primesc produse de slabă calitate, la prețuri nejustificate și întâmpină diverse situații neplăcute.

Pentru a evita situațiile de acest gen este indicat să faci achiziții din magazine de încredere, care au o notorietate pe piață sau cu care ai mai avut experiențe plăcute. Chiar și recomandările din partea apropiaților sunt o soluție. Magazinele de încredere se remarcă prin produsele de calitate comercializate, prin servicii de curierat prompte și pe importanța relației client-vânzător.

Verifică prețurile cu 2-3 săptămâni înainte de perioada de reduceri

Ai tendința de a da click pe fiecare reclamă apărută sau de a intra în magazinele care au afișate pe geamuri controversatul „reduceri de până la 70%”? Află că mulți comercianți pun adaosuri mari, pentru a putea implementa aceste campanii de reducere. De cele mai multe ori, prețul cu reducere este întocmai prețul real al produsului.

Ar fi bine înainte de orice achiziție să urmărești prețurile din magazine cu cel puțin 2-3 săptămâni înainte pentru a te asigura că nu plătești mai mult decât este cazul. Să nu mai ai încredere în campaniile de „Black Friday”, mai ales din perioada verii. Acest concept a pornit în Statele Unite în urmă cu mai mulți ani și presupunea organizarea unei zile cu cele mai mari reduceri din an. Din păcate, în România, conceptul este utilizat la maximum pentru a atrage clienți, însă reducerile nu sunt deloc reale. Același produs pe care îl găsești în afara perioadei de reducere poate avea un preț mai mic decât în timpul campaniei de reducere. 

Verifică produsele de interes în mai multe magazine

Este ca un fel de regulă de aur pentru cei care fac achiziții în mediul online. Același produs îl poți găsi la minim cinci magazine. Prețul, timpul de livrare al comenzii, metodele de plată disponibile, taxa de livrare sau condițiile de livrare gratuită sunt alte aspecte pe care le poți lua în considerare.