Descoperă sfaturi și idei utile care te ajută să te antrenezi corect acasă, din articolul de mai jos!

Nu uita de încălzire

Oricare ar fi exercițiile pe care le practici acasă – fitness, yoga, pilates sau bicicletă, trebuie să te pregătești pentru efort. De aceea, este recomandat să începi cu o încălzire generală de câteva minute.

Fie că vorbim despre întinderi ușoare sau rotiri ale capului și brațelor, acestea te ajută să îți pui mușchii în mișcare.

Folosește echipamentul potrivit

Te bucuri de sport la domiciliu? Trebuie să știi că hainele nepotrivite te vor împiedica să duci exercițiile la bun sfârșit. Astfel, încearcă să renunți la hainele cu care te îmbraci prin casă sau la articolele ce nu îți permit să te miști în voie.

În ceea ce privește partea superioară a corpului, investește într-o bustieră, peste care să porți un tricou sau un maiou. Dacă te antrenezi în propria curte, adaugă peste un hanorac simplu sau un model cu fermoar. Pentru partea inferioară a corpului, poartă pantaloni scurți sau lungi, confortabili sau o pereche de colanți. La fel de potriviți sunt și pantalonii de trening, pe care să-i asortezi cu șosete sport, din bumbac.

Renunță la accesorii inutile

Atunci când mergi la sală, nu iei cu tine bijuterii sau ceasuri. Nici acasă nu este indicat să le porți atunci când te antrenezi. În afară de faptul că accesoriile te pot incomoda, brățările sau lănțișoarele pe care le porți îți vor irita pielea în timpul antrenamentului.

Nici machiajul nu își are rostul atunci când faci sport la domiciliu. Gândește-te că vei transpira în timpul exercițiilor, așa că fondul de ten, rimelul sau rujul împiedică pielea să respire.

Alege accesorii utile pentru sport

Antrenamentele de acasă trebuie să dea roade, așa că îți trebuie cele mai folositoare echipamente. Iată câteva exemple de care ai nevoie:

  • Salteaua, un articol ideal pentru antrenamentele de la sol, fie că vorbim despre întinderi, abdomene sau fandări.
  • Banda elastică din latex, care te ajută să lucrezi toate grupele de mușchi.
  • Coarda, un articol care lucrează intens mușchii picioarelor, umerii, abdomenul și brațele.
  • Bicicleta medicinală, care antrenează partea inferioară a corpului.
  • Mingea de fitness care se folosește pentru antrenarea abdomenului.
  • Ganterele, pe care le poți alege în funcție de greutatea dorită. Acestea sunt utile pentru antrenamentele de forță și antrenează atât partea superioară a corpului, cât și cea inferioară.

Ascultă muzica preferată

Nu în ultimul rând, la fel ca la sală, când te antrenezi acasă, poți să te bucuri de muzica preferată. Nu lăsa pe nimeni să-ți spună ce să asculți în timpul antrenamentului, ci optează pentru melodiile care te inspiră și te motivează, indiferent de gen. Setează volumul optim și deconectează-te de la cotidian dar nu uita să te concentrezi la exercițiile fizice.

Din fericire, oricine se poate menține în formă și acasă, cu ajutorul antrenamentelor utile. Fiindcă orice persoană are o condiție fizică diferită, găsește exercițiile potrivite pentru tine, ia pauze când simți nevoia și execută-le corect! Ține cont de sugestiile noastre și rezultatele vor fi pe măsura așteptărilor.

Sursa foto: unsplash.com