1. Cine, ce?

Poate că îți pare intuitiv, dar este important să definești cu exactitate ce fel de petrecere vei organiza, cu ce ocazie și pentru cine. Este o petrecere aniversară, un party corporate, o petrecere de logodnă sau, pur și simplu, sărbătorești revederea cu grupul de prieteni? Cine va fi în centrul atenției și cum pui asta în evidență? Asigură-te, de asemenea, că cei implicați sunt implicați în procesul decizional și că vor avea parte de tot ce își doresc, cu excepția situațiilor în care organizezi o petrecere surpriză.

  1. Când?

Care este cea mai potrivită dată pentru organizarea acestei petreceri? Când sunt disponibili invitații, când poți rezerva locul evenimentului, cum procedezi pentru a te asigura că ai totul la dispoziție atunci când ai nevoie? După ce ai stabilit o dată, e important să te gândești și la un program. Acest lucru este important atât pentru organizare, în sine, cât și pentru invitați – unii vor avea nevoie să apeleze la serviciile unei bone pentru copil, altora le va fi util acest reper pentru a se orienta către cea mai bună soluție de transport. 

  1. Bugetul

La acest capitol, cel mai simplu ar fi să împarți bugetul pe categorii. De câți bani ai nevoie pentru a închiria locația? Cât ar trebui să te coste băutura, având în vedere că nu toți invitații vor consuma rom, de exemplu, și va fi nevoie să cumperi mai multe tipuri de băuturi? Ce buget aloci pentru muzică? Dar pentru mâncare? Stabilește de la început un buget pentru toate acestea și respectă-l până la final.

  1. Locația

Vrei o petrecere în aer liber sau vei închiria un spațiu de evenimente? Preferi un loc elegant, în care se consumă exclusiv vinuri și spumant, sau printre criteriile tale se numără și existența unui bar de cocktailuri, din care să nu lipsească vodka, ginul și whiskey-ul? De cât spațiu ai nevoie? Cum ți-ar plăcea să fie organizate mesele? Ia în calcul toate detaliile acestea, pentru a te asigura că vei alege locația potrivită pentru nevoile tale.

  1. Lista de invitați

Gândește-te la oamenii care ar trebui să fie prezenți și pornește de aici pentru a concepe lista. Ar fi ideal să ai în minte un număr maxim de invitați dinainte, pentru că s-ar putea să fie nevoie să renunți la câțiva dintre ei, a căror prezență este opțională. De asemenea, gândește-te la relațiile dintre invitați, pentru a aranja mesele în așa fel încât nimeni să nu se simtă stingher.

  1. Tematica

Este o petrecere la întâmplare sau vrei să alegi o tematică? Poate că ți-ar plăcea să stabilești un cod vestimentar, de dragul fotografiilor cu compoziție omogenă. Sau poate că ți-ar plăcea să servești mâncare mexicană, iar acest lucru îți va da libertatea să alegi un decor în concordanță. Sau poate că te-ai gândit la un format similar unei seri la casino și ai nevoie ca toate lucrurile să se potrivească, precum piesele unui puzzle. 

  1. Mâncarea și băutura

Vei oferi un meniu complet, te vei orienta către finger food sau te vei limita la un candy bar? Sau, poate, vei planifica o petrecere fără mâncare, în care băuturile să rămână în centrul atenției. Gândește-te la meniul pe care vrei să îl pui la dispoziție și asigură-te că va fi suficient pentru toată lumea.

  1. Accesoriile pentru petrecere

Indiferent dacă vorbim despre decorațiuni, despre aranjamente florale, despre veselă și tacâmuri, despre șervețele, baloane, bannere, suveniruri sau goodie bags, ai nevoie de o lista a tuturor lucrurilor de care vei avea nevoie pentru a organiza petrecerea la care visezi.

  1. Muzica și distracția

O petrecere fără muzică nu poate fi reușită, chiar și dacă este vorba despre muzică de cameră, ascultată în surdină, în cazul unui tea party. Dacă organizezi o petrecere pentru copii, ai putea lua în calcul contractarea unui clovn, a unui entertainer sau a unui artist care să le picteze pe față vrute și nevrute celor mici. Gândește-te la felul de distracție pe care vrei să îl oferi și de ce ai nevoie pentru a reuși asta.

  1. Distribuirea sarcinilor

Chiar dacă tu ești organizatorul, nu înseamnă că nu poți delega. Gândește-te la oamenii care te-ar putea ajuta cu diferite sarcini – de exemplu, cineva poate avea responsabilitatea aranjamentelor florale, pe altcineva te poți baza pentru muzică, o altă persoană te poate ajuta cu distribuirea invitațiilor. Fă o listă cu persoanele responsabile și sarcina atribuită și comportă-te precum un project manager. La urma urmei, nu te poți ocupa singură de toate detaliile.

Organizarea și planificarea sunt aliații tăi în această misiune. Ține cont de recomandările noastre și, cu siguranță, vei avea parte de un eveniment pe cinste!

Sursă foto: Pexels