Fasolea uscată poate fi consumată și de diabetici, îndeosebi fasolea roșie, deoarece are un indice glicemic scăzut, și este îndrăgită și de copii, în combinație cu legumele lor preferate.

Fasolea uscată albă

Are coaja cea mai subțire și fierbe cel mai repede. Fasolea alba cu boaba mare este folosită în special la ciorbe și supe și la salate. Boabele mai mici sunt potrivite pentru iahnie și fasole frecată.

Fasolea pestriță

Are coaja cea mai groasă, fierbe mai greu, dar are un gust deosebit și poate fi folosită la mâncărurile scăzute, la iahnii și salate.

Fasolea boabe roșie

Boabele de fasole roșie sunt mari și spornice, sunt folosite îndeosebi în salate și mâncăruri cu sosuri picante.

Fasolea neagră

Se află în topul legumelor bogate în magneziu și este considerată unul dintre cele mai sănătoase și gustoase soiuri. Se combină foarte bine cu porumb sau cu orez în salatele reci, cu usturoi și coriandru.

Trucuri să gătești fasolea uscată mai ușor

Boabele uscate de fasole trebuie înmuiate în apă cu sare câteva ore înainte de preparare, să fiarbă mai ușor.

Clocotește apa și lasă fasolea să fiarbă 10 minute la foc iute, să distrugi toxina care provoacă dureri de stomac și gaze.

Fierbe fasolea boabe în două, trei rânduri de apă și clătește-o de fiecare dată când schimbi apa.

Adaugă câteva crenguțe de cimbru, un cartof întreg curățat sau o linguriță de bicarbonat când fierbi fasolea, să nu mai provoace aciditate.

Pune sare sau legume acide, precum roșii, abia la final, când fasolea este fiartă. Acizii din legume întăresc boabele de fasole și se fierb mai greu.

Folosește o oală sub presiune pentru a găti fasolea uscată mai repede.

sursa foto: 123rf.com