Profită de trufandalele și verdețurile care se găsesc în luna martie la piață și învață cum se gătește ștevia. Alături de leurdă și lobodă, este una dintre buruienile gustoase pe care bunicii noștri le-au mâncat dintotdeauna.

Ce gust au frunzele de ștevie

Poate că ai mâncat deja la bunici tocăniță sau plăcintă cu ștevie. Frunzele ei sunt foarte bogate în vitamina C și au un gust acrișor, care merge foarte bine cu brânza și carnea de pasăre.

Ștevia îmbină gustul de lămâie cu gustul de salată verde și iarbă fragedă. Este o plantă bogată în vitamine, săruri minerale și antioxidanți, dar conține și un procent mai ridicat de acid oxalic, iar persoanele care au probleme cu rinichii trebuie să consume cantități mai mici.

Când se recoltează ștevia

Frunzele mature de stevie devin amare, așa ca trebuie consumate cât sunt fragede!

Primăvara devreme, în luna martie, este perioada optimă în care frunzele de ștevie sunt fragede, pline de savoare și ușor de gătit.

Frunzele cele mai tinere și proaspete pot fi folosite ca atare la salate și la tocănițe. Frunzele mai mari pot fi tocate și adăugate la ciorbe.

Cum se gătește ștevia corect. Un truc vechi și bun!

Indiferent că vrei să pui frunze de ștevie în ciorbă sau la o mâncare făcută la cuptor, frunzele de ștevie trebuie mai întâi opărite timp de 5 minute.

Prin opărire se înmoaie codițele acestor frunze care sunt destul de tari precum și nervurile proeminente ale frunzelor.

Așadar, nu uita să opărești ștevia înainte de a o folosi la mâncare!

Ce poți găti din frunzele de ștevie

După opărire, frunzele pot fi folosite în tocănițe împreună cu ceapa verde, usturoi verde, piper, pătrunjel și sare. Se mai pot adăuga frunze de leurdă pentru o aromă delicată de usturoi.

În ciorbele de ștevie se pot adăuga și frunze de lobodă roșie, care sunt pline de antioxindați și minerale.

Mâncarea de ștevie la cuptor cu ouă este un adevărat festin de primăvară, plin de vitamine, proteine și fibre benefice organismului.

Verdețurile sălbatice de primăvară sunt o delicatesă plină de sănătate care revigorează organismul, ajută imunitatea și stimulează ficatul.