Adevărata fericire este realizabilă și necesită doar un efort angajat pentru a face lucrurile necesare pentru a o atinge. În acest articol, îți vom oferi câteva sfaturi practice și științifice despre cum să fii fericită indiferent de circumstanțe.

Cum să fii fericită:  Dormi mai mult

Oamenii care dorm bine sunt, în general, mai fericiți în comparație cu cei care nu dorm bine și sunt mai puțin sensibili la emoțiile negative. A dormi bine nu înseamnă doar să te culci devreme sau la un anumit moment al zilei, ci este mai degrabă determinat de calitatea somnului pe care îl ai. Somnul regulat este o componentă vitală a unei vieți sănătoase și se știe că sporește productivitatea.

Este cel mai bine să dormi între 7 și 9 ore în fiecare noapte. Oprește telefoanele mobile sau dispozitivele similare atunci când ești în pat. Asigură-te că mediul în care dormi este confortabil. Dacă întâmpini în mod constant probleme atunci când vine vorba de menținerea unui program de somn sănătos, poate fi rezultatul unei tulburări de somn și ar trebui să iei legătura cu un medic cât mai curând posibil.

Citește și: Trucuri pentru corp și minte: cum să fii fericită fără să-ți pese de părerea celorlalți

Definește fericirea

Fericirea, ca majoritatea lucrurilor din viață, este un sentiment care înseamnă lucruri diferite pentru oameni diferiți. Pentru unii oameni, fericirea este gustul dulce al ciocolatei, în timp ce pentru alții este că pot plăti facturile. Fericirea pentru tine ar putea fi să-i vezi pe cei dragi în siguranță sau când îți atingi un scop personal. Important este să știi care este scopul tău și să nu fie unul inaccesibil.

Cum să fii fericită: Fă mișcare

Exercițiul fizic îți dă energie pozitivă. Un studiu recent arată că doar câteva minute de activitate fizică o dată pe săptămână sunt suficiente pentru a declanșa o creștere a nivelului de fericire. Exercițiile fizice stimulează creierul să elibereze hormoni care te fac să te simți bine, cum ar fi dopamina, endorfina, oxitocina și serotonina, cele patru substanțe chimice primare care dau senzația de fericire.

Ai grijă ce mănânci

Ceea ce mâncăm contează la fel de mult ca și de ce mâncăm. Rareori oamenii asociază nutriția cu sănătatea mintală, dar gândul, vederea, mirosul sau gustul anumitor mese pot stimula emoții plăcute care îți pot modifica pozitiv starea de spirit. Efectele negative ale supraalimentării sunt bine documentate.

Consumul de fructe și legume este o investiție excelentă în bunăstarea mentală pe termen lung. În plus, triptofanul, care este necesar pentru a produce serotonina, se găsește în mesele bogate în proteine. În același mod, mesele care conțin o cantitate mare de tirozină și quercetină ajută la îmbunătățirea nivelului de dopamină. Unii dintre acești aminoacizi pot fi găsiți în fructe, ciocolată, fructe de mare, nuci, produse lactate și legume. Consumă și aceste alimente care te fac mai fericită (antidepresive și antianxiolitice)

Cum să fii fericită: Schimbă-ți rutina

A face același lucru în fiecare zi poate fi un obstacol. Dincolo de schimbarea rutinei, este posibil să fie nevoie să îți schimbi mediul. O excursie este o modalitate excelentă de a scăpa de rutina unui mediu care te face nefericită. De asemenea, călătoriile te ajută să obții un sentiment mai clar de sine. Îți îmbunătățesc creativitatea și încrederea.

Fii recunoscătoare

Oamenii care manifestă un înalt sentiment de recunoștință sunt mai predispuși să fie optimiști și tind să se simtă mai bine cu ei înșiși, spre deosebire de oamenii care cred că nu au motive să fie recunoscători pentru nimic. Recunoștința ajută la reducerea apariției emoțiilor negative, cum ar fi frustrarea, vinovăția, invidia, furia și regretul.

Citește și: 5 motive pentru care să fii fericită că înaintezi în vârstă

Înconjoară-te cu oameni fericiți

O persoană fericită are un risc mai mare de a se simți nefericită atunci când este în compania oamenilor nefericiți. Unul dintre principalii factori care contribuie la o viață fericită este asocierea cu oameni care au o atitudine pozitivă față de viață. De la simpla interacțiune cu oameni care au o perspectivă plăcută și optimistă și atenție la modul în care gestionează situațiile adverse, poți învăța multe despre cum să fii fericită din nou.

Sursa foto: 123rf.com