Făina dură sau făina 000

Acest tip de făină de produce din cereale cu un conținut ridicat de gluten și proteine vegetale și este potrivită pentru pâine, pentru aluaturile elastice precum cele din care se fac choux-urile sau foile pentru plăcintă și ștrudele. Poate fi folosită pentru orice aluat în care se pune drojdie. Pe rafturile magazinelor, vei mai găsi făina alba 650 care are un procent mai ridicat de gluten și poate fi folosită pentru pâine, pentru aluaturile de pizza și, în general, pentru produsele de patiserie care trebuie rumenite.

Făina obișnuită

Este măcinată din cereale mai moi, cu un conținut mai scăzut de gluten, și poate fi folosită la majoritatea tipurilor de aluaturi, deși nu vor crește la fel de pufoase ca atunci când folosești făina dură. Cu toate acestea, făina obișnuită poate fi folosită și la pâine, și la plăcinte sau la gogoși, dar este mult mai bună pentru biscuiți sau pentru foitaje.

Făina pentru prăjituri

Are un conținut mult mai scăzut de gluten decât făina dură și este îmbunătățită cu agenți de creștere și de afânare. De obicei, această făină conține fie bicarbonat de sodiu, fie fosfat de calciu care ajută la producerea unui aluat aerat și pufos. Acest tip de făină devine și mai gustoasă și mai pufoasă în combinație cu zahărul, astfel că este cea mai bună pentru aluaturile dulci, pentru pandișpanuri sau pentru cornulețe și biscuiți moi, care se umplu cu cremă.

Făina integrală din grâu

Pentru această făină se folosește întregul bob de grâu, inclusiv tărâțele și germenii, de aceea este mai bogată din punct de vedere nutritiv. Făina integrală conține mai multe fibre decât făina alba, rafinată, dar are un conținut mai scăzut de gluten, de aceea aluatul nu va crește la fel de pufos ca atunci când folosești făina 000.

sursa foto: 123rf.com