CONȚINUT VIDEO LIBERTATEA PENTRU FEMEI

Semințele de amarant seamănă destul de mult cu semințele de chinoa și au o mulțime de proprietăți nutritive. Chiar dacă au ajuns în magazinele noastre de curând, ele sunt cunoscute și consumate în America latină de peste 8000 de ani.

Amarantul este o plantă ierboasă din aceeași familie și știrul de pe la noi. Face flori sub formă de ciucure de culoare verde sau mov și are aproximativ 60 de varietăți. Unele dintre ele se cultivă doar pentru decor, altele pentru hrana animalelor și unele dintre ele pentru hrana noastră.

Proprietăți nutritive pe scurt

Semințele de amarant sunt o sursă foarte bogată de fibre și proteine, la fel ca cerealele. De altfel este sunt considerate de biologi pseudocereale și sunt recomandate consumului pentru sărurile minerale, pentru energia pe care ne-o oferă și pentru senzația de sațietate.

Amarantul conține lizină, o proteină importantă pentru vedere, vitaminele A, E, B și D, minerale precum fier, fosfor, magneziu, zinc sau cupru. Semințele de amarant nu conțin gluten, astfel că făina de amarant poate fi combinate cu alte tipuri de făină fără gluten pentru persoanele care suferă de această intoleranță.

Ce conține o cană de semințe de amarant

Energie – 371 kcal

Grăsimi – 7,02 g

Carbohidrați – 65,25 g

Proteine – 14,56 g

Fibre – 6,7 g

Ce gust are amarantul

Semințele de amarant sunt ușor crocante, pocnesc ușor între dinți când le mănânci, pot fi fierte, coapte sau chiar prăjite.

Ele au un gust ușor dulceag de iarbă crudă. După ce te obișnuiești cu gustul lor, vei descoperi tot felul de rețete interesante pe care le poți pregăti ușor, mai ales salate și garnituri.

Gustul de amarant se potrivește bine cu porumbul, susanul, scorțișoara, vanilia și ciocolata.  

Cum se folosesc în bucătărie semințele de amarant

Semințele de amarant se pot fierbe. Se folosește o cană de semințe la 2 căni de apă, se aduce la punctul de fierbere și se lasă să fiarbă ușor timp de 15 – 20 de minute. Când sunt gata, pot fi adăugate în salate de crudități și rădăcinoase, în garnituri de legume sau pot fi folosite în preparate dulci cu lapte și ciocolată.

Amarantul se poate prăji într-o tigaie bine încinsă, fără ulei. Trebuie să folosești o tigaie cu interior nonaderent și să mesteci continuu până când semințele se desfac și capătă o culoare aurie. Mare grijă să nu le arzi!

Semințele de amarant pot fi folosite pentru supe și tocănițe pentru îngroșare. Ele dau o consistență mai plină supelor de legume și aduc un aport de fibre și proteine important.