CONȚINUT VIDEO LIBERTATEA PENTRU FEMEI

Ananasul este un fruct versatil, foarte hrănitor, gustos și plin de suc. Dacă este bine copt, este un adevărat deliciu, plin de vitamine și săruri, acizi benefici și fructoză care se transformă ușor în energie. Dar iată ce beneficii și ce contraindicații are ananasul, deoarece sunt situații în care nu poate fi consumat.

Cele mai mari beneficii pentru sănătate!

Ananasul este o sursă foarte bună de vitamina C, mangan, cupru, acizi Omega 3 și acizi Omega 6.

Ananasul proaspăt este un bun diuretic și ajută digestia, reglând tranzitul intestinal și atunci când suferi de constipație, dar și când ai probleme cu scaunele dese.

O enzimă care se găsește în cantitate apreciabilă în ananas, și anume bromelaina, are proprietăți antiinflamatoare și reduce durerile de stomac, dar și durerile de cap.

Vitaminele pe care le conține ananasul, în mod deosebit vitamina C și vitaminele din grupa B susțin imunitatea și rezistența organismului, ajută toate procesele interne și reglează metabolismul. Vitaminele, folații și antioxidanții din ananas ajută organismul să lupte cu inflamațiile, cu infecțiile, cu procesele oxidative și chiar cu unele forme de cancer.

Ananasul este recomandat în răceli și gripe, datorită concentrației mare de vitamina C care combate manifestările neplăcute ale virozelor. De asemenea, zahărul din ananas te ajută să îți refaci forțele după o gripă puternică.

Datorită concentrației mari de mangan, destul de rar întâlnită la alte fructe, ananasul ajută sistemul osos și întărește oasele și articulațiile.

Ce contraindicații are ananasul. Cine trebuie să îl evite!

Oricât de bine copt ar fi, ananasul conține fibre mai dure decât alte fructe și, dacă mănânci o cantitate prea mare într-o singură zi, provoacă iritații pe limbă și pe cerul gurii.

Ananasul nu se consumă crud, verde, deoarece conține tot felul de acizi care pot provoca dureri de stomac, diaree și vărsături.

Ananasul nu este recomandat celor care suferă de ulcer și gastrită cronică.

Acest fruct nu se consumă niciodată pe stomacul gol, deoarece fibrele lui tari sunt mai greu de digerat și pot provoca dureri.

Evită să consumi miezul acestui fruct, deoarece aici sunt concentrate cele mai tari fibre și în mod cert va cauza dureri de stomac, crampe abdominale și constipație. După cum ai observat, miezul acestui fruct are o consistență aproape lemnoasă și trebuie îndepărtat.