Folosește în mod special uleiul de porumb de calitate pentru alimentele pe care vrei să le prăjești. Oricât de atentă ai fi cu dieta ta, câțiva cartofi prăjiți, o bucată de friptură sau câteva gogoși tot mai pregătești din când în când și este mult mai bine să le prăjești în ulei de porumb.

Ce beneficii are uleiul de porumb

Alege un ulei de porumb de calitate, care nu miroase ca porumbul din siloz. Este un ulei bun care, consumat moderat, nu îți afectează nici inima, nici silueta. Boabele de porumb nu conțin nici grăsimi trans nici grăsimi saturate, care se depun pe pereții arterelor. Uleiul de porumb conține în special grăsimi monosaturate, ușor de asimilat de către organism și care se transformă în energie.

Uleiul de porumb conține tot felul de fitosteroli și luteină, bune pentru a combate radicalii liberi care accelerează procesul de îmbătrânire. Este un ulei bun și pentru piele și poate fi folosit pentru masajul mâinilor și picioarelor, când ai pielea uscată și crăpată. Singurul lui mare defect este că are un procent mare de calorii, de aceea trebuie consumat moderat.

Cât de des poți refolosi uleiul de porumb la prăjit

Știm deja că multe restaurante de tip fast food folosesc uleiul de porumb pentru a prăji cartofii sau burgerii, deoarece este un ulei care arde la temperatură mai ridicată decât uleiul de floarea soarelui și poate fi refolosit de mai multe ori.

Și tu îl poți refolosi mai des decât uleiul de floarea soarelui. Dar iată cum trebuie să procedezi corect:

  • După ce ai prăjit alimentele, lasă uleiul de porumb să se răcească, toarnă-l printr-o sită într-un borcan, pune capacul și ține-l la frigider.
  • A doua zi, strecoară iar uleiul prin sită și prin pânza fină de tifon, să elimini toate impuritățile. Pe fundul borcanului vei vedea deja impuritățile depuse, proces care se petrece mai repede la frigider, decât dacă uleiul ar sta la temperatura camerei.
  • După ce ai strecurat și filtrat bine uleiul, de fiecare dată după ce l-ai folosit în mai poți refolosi la prăjit de 5 sau chiar de 6 ori.

Nu există o regulă clară în acest sens. Dacă folosești uleiul de porumb să prăjești carne, vor rămâne mai multe impurități și bucățele arse de grăsime și carne, astfel că mai poți refolosi uleiul de 4 sau de 5 ori. La fel se întâmplă și când prăjești pește sau alimente date prin făină și mălai. În schimb, dacă prăjești doar legume, poți refolosi uleiul de porumb de 5 sau 6 ori, fără teama că poate conține grăsimi arse nocive.

foto: Shutterstock