Nutriționiștii recomandă să consumăm și coaja fructului kiwi, odată cu pulpa acestuia aromată și suculentă.

Coaja se poate spăla foarte bine, cu un jet de apă călduță pentru a îndepărta perișorii nedoriți. Ea devine netedă, aproape la fel de bună precum coaja prunelor sau piersicilor.

Coaja fructului kiwi este comestibilă și poate fi consumată cu ușurință dacă este bine curățată și mai ales dacă este un fruct bine copt

Cum alegi un kiwi copt și dulceag

Fructul de kiwi este foarte bogat în vitamina C și este acrișor și astringent.

Alege un fruct de dimensiuni mai mari, fără pete pe coajă, cu o pulpă fermă, dar care se simte ușor moale atunci când îl strângi în palmă. Fructele mai mari sunt de obicei mai suculente.

Miroase kiwi și dacă simți aroma specifică, înseamnă că este un fruct destul de bine copt.

3 motive să consumi kiwi cu tot cu coajă

Conform studiilor din ultimii ani, coaja fructului kiwi este mult mai bogată în fibre decât pulpa fructului și are o concentrație mare de folați și antioxidanți.

În fapt, cea mai mare concentrație de antioxidanți, de vitamina E și vitamina C se găsește de fapt în coajă, nu în pulpa fructului, așa că încearcă să o consumi cât mai des.

1. Coaja fructului kiwi și beneficiile fibrelor

Coaja acestui fruct conține o cantitate dublă de fibre vegetale față de pulpă, iar aceste fibre sunt cele care ajută digestia și ajută la eliminarea mai rapidă a substanțelor de care organismul nu are nevoie.

O dietă bogată în fibre provenite din fructe și legume scade sensibil riscul de a suferi de diabet, de cancer și scade totodată concentrația de colesterol rău din sânge.

2. La ce ajută folații din coaja de kiwi

Consumând kiwi cu tot cu coajă, procentul de folați crește cu 30%, iar acești nutrienți speciali din fructe ajută la procesul de diviziune și dezvoltare a celulelor, ei fiind un sprijin important împotriva apariției tumorilor și cancerului.

Un nivel scăzut de folați sau de vitamina B este asociat cu o imunitate mai slabă, cu riscul crescut de cancer și cu apariția malformațiilor la bebeluși.

3. Vitamina E din coajă menține tinerețea

Se știe că vitamina E este vitamina tinereții, ea fiind benefică pentru piele, pentru ten, pentru păr, dar și pentru multe alte procese biologice esențiale.

Consumând kiwi cu tot cu coajă, concentrația de vitamina E crește cu 34%. Iar vitamina E este un puternic antioxidant care protejează celulele de radicalii liberi care accelerează procesele de îmbătrânire și degenerare.

Vitamina E, obținută pe cale naturală din legume și fructe, este un bun aliat împotriva cancerului.

Dacă ești pasionat de fructe exotice și de un stil de viață sănătos, vezi ce beneficii aduc fructele de acai, fructele de aronia, fructele de ginseng sau fructele de soc.