Cum te pregătești

Pentru a putea pătrunde în lumea joggingului și a alergatului trebuie să te pregătești cu echipamentele potrivite. Hainele confortabile, pe mărimea ta și alese în funcție de sezon sau vreme sunt necesare pentru a începe cu dreptul. În special în cazul încălțămintei, adidașii pe care îi alegi trebuie să îți ofere confortul necesar și să nu-ți obosească piciorul. Acest lucru înseamnă că va fi nevoie să-i alegi în funcție de formă și materialele folosite pentru talpă. Cei mai mulți adidași recomandați pentru alergat oferă tehnologii specifice care îi fac rezistenți la uzură și diferite condiții meteo. Alege o pereche de adidasi Puma pe care îi poți folosi indiferent de vreme în ieșirile tale la alergat. Ține minte că odată ce îți stabilești un program, va trebui să te dedici acestuia chiar dacă vremea te descurajează.

Ține umerii drepți, îndreptați spre spate

Este important ca în timp ce alergi să eviți presiunea pusă pe umeri sau pe gât. Acest lucru se poate întâmpla dacă umerii tăi se adună înspre partea din față și poți simți o tensiune puternică în timp ce alergi. Dacă te lovești de această situație în primele sesiuni de alergat, ia o pauză și îndreaptă-ți umerii în poziția corectă. În timp, vei reuși să dezvolți o tehnică bună, care te va ajuta să-ți păstrezi spatele drept și în viața de zi cu zi.

Păstrează glezna sub genunchi

Cei care practică alergatul se pot confrunta cu dureri ale genunchilor și încheieturilor, dacă nu practică o poziție corectă a piciorului. Cel mai important aspect este ca glezna să se afle mereu sub genunchi, la fiecare contact cu pământul. În caz contrar, riști să pui multă presiune pe aceasta, iar pașii pe care îi faci se vor concentra prea tare pe laba piciorului. Pentru un contact sănătos al piciorului cu pământul, lucrează și la viteza cu care alergi, deoarece aceasta poate fi prea lentă și te va obliga să faci pași prea apăsați.

Încorporează exerciții de forță pentru abdomen 

Joggingul și alergatul pe distanțe mai mari vin la pachet cu responsabilități. Pentru a evita accidentările la genunchi, șolduri, spate sau părțile inferioare ale picioarelor, va trebui să lucrezi la rezistență. Abdomenul puternic și mușchii glutei dezvoltați te vor ajuta să ai mai multă stabilitate și o postură corectă în timp ce alergi. Include aceste exerciții în rutina ta săptămânală și nu te baza doar pe mișcarea pe care o faci când alergi. Mușchii abdominali și mușchii glutei sunt cele două grupe care joacă un rol esențial în susținerea pelvisului și a șoldurilor.

Nu uita să faci mereu exercițiile necesare de stretching înaintea fiecărei ieșiri la alergat. Indiferent că le efectuezi de acasă sau chiar în parc, acestea te vor proteja de accidentări, în special dacă te afli la început sau după o pauză mai lungă de la alergat.

Sursa foto: pexels.com