Se apropie Floriile, pe data de 25 aprilie, și ne gândim deja la un meniu de Sărbătoare, din care nu trebuie să lipsească peștele. Iată ce specii de pești poți alege pentru carnea lor bună.

În ziua de Florii, când Iisus a intrat în Ierusalim și a fost întâmpinat de mulțimea care îl aștepta ca pe Mesia, el a cerut să mănânce pește. De aceea, biserică dă dezlegare la carnea de pește în postul mare, pentru Duminica Floriilor.

Tradiția spune că cine mănâncă pește de Florii va fi mai sănătos, va fi mai rezistent și va fi binecuvântat, ferit de orice boală în acest an.

Specii de pești cu o carne delicioasă

Codul

Dintre peștii oceanici ușor de găsit în aceste zile în magazine, codul se numără printre cei mai gustoși și sănătoși pești. Codul este o foarte bună sursă de proteine și minerale, și conține un procent scăzut de grăsimi. Carnea lui conține vitamina B12, iod, seleniu, fosfor şi proteine, dar este şi o sursă esenţială de acizi Omega 3 şi 6. 

Codul este unul din peștii cu conținut scăzut de mercur și poate fi consumat în siguranță, în mod special codul de Atlantic. Codul se recomandă gătit la cuptor cu garnitură de legume sau orez.

Șalăul

Deliciosul șalău este un pește răpitor de apă dulce, înrudit cu știuca. Carnea lui are un procent nesemnificativ de grăsime, dar este bogată în proteine și acizi grași Omega 3. Carnea lui este delicată, se gătește rapid, în câteva minute, și este foarte apreciată pentru gustul ei intens.

Șalăul este un pește cu un conținut redus de mercur și este recomandat pentru consum frecvent mai ales în dietele de slăbit, deoarece ajută metabolismul.  

Crapul

Este cel mai popular pește de apă dulce, deosebit de gustos, cu o carne albă, delicioasă,  un pic mai grasă decât știuca. Crapul este bogat în proteine, glucide, lipide – acizi grași Omega 3, Omega 6, grăsimi saturate, polinesaturate, mononesaturate, vitamine (A, C, D, E, K, B1, B2, B3, B5, B6, B8, B9, B12, betaină), minerale (calciu, fier, magneziu, fosfor, potasiu, sodiu, zinc, iod, flor, seleniu, cupru, mangan).

Grăsimea din carnea de crap este o grăsime bună, sănătoasă, folosită pentru buna funcționare a creierului și a inimii. Consumată frecvent, de două sau trei ori pe săptămână, carnea de crap este excelentă pentru tensiune și pentru inimă, pentru digestie și pentru imunitate.

Somonul

Pește de ocean, provenind fie din Pacific, fie din Atlantic, somonul se împarte în mai multe subspecii, în funcție de regiunea de proveniență și de culoarea cărnii. Sunt specii de somon cu carnea roz, dar și specii cu carnea roșie, trandafirie. Toate sunt deosebit de gustoase.

Somonul este o bună sursă de folați, niacină și vitamina B12, dar și de minerale precum potasiu, fosfor și seleniu. Somonul se gătește simplu, la cuptor, sau se folosește în aperitive și salate.  

Păstrăvul

Este una dintre cele mai savuroase specii de pești de apă dulce, cu o carne albă și delicată. Păstrăvul este unul dintre cei mai populari pești de munte de la noi. Consumat adesea la grătar cu saramură, păstrăvul este o adevărată delicatesă, fie că provine din fauna sălbatică sau din fermele piscicole.

Foarte bogat în acizi graşi Omega3, vitamina D, acid folic, vitamina B12 şi proteine, păstrăvul crescut la noi este unul dintre peştii cu o cantitate scăzută de mercur și este foarte căutat în piețe îndeosebi în preajma Sărbătorilor.