Sarea se numără printre cele mai importante ingrediente din mâncare. Până și în blaturile sau cremele pentru prăjituri se adaugă un praf de sare pentru a spori gustul celorlalte arome. Dar abia când suntem obligați să mâncăm nesărat, ne dăm seama cât de gustoasă este. Vorba fetei din poveste care își iubea tatăl ”ca sarea în bucate”, fără sare parcă nimic nu mai are gust!

Consumul moderat de sare, de aproximativ 5 grame pe zi pentru un adult, aduce numeroase beneficii sănătății. Ea ajută la reglarea tensunii arteriale, ajută la contracția musculară, elimină balonarea și constipația.

Dar, consumată în exces, devine un adevărat drog și provoacă boli grave pe termen lung, care pot favoriza inclusiv apariția cancerului și decesul prematur. Consumul ridicat de sare favorizează depunerea kilogramelor și împiedică absorbția altor substanțe nutritive esențiale organismului precum calciul. De aceea este bine nu doar să reduci consumul, dar și să alegi cele mai sănătoase sortimente de sare.

Sarea fină sau sarea grunjoasă?

Între sarea fină și albă și cea grunjoasă și plină de impurități, majoritatea oamenilor o alege categoric pe prima. Numai că sarea de masă rafinată nu mai are aceleași proprietăți benefice pe care le are sarea de mină naturală. După ce este procesată și curățată de toate impuritățile, sarea pierde de fapt peste 80 de minerale și oligoelemente benefice, precum magneziu, calciu sau fier.

În schimb, i se adaugă ferocianură de sodiu, o substanță care împiedică sarea să se întărească de la umiditate și căldură. În acest fel, sarea fină nu numai că își pierde beneficiile, dar devine și periculoasă.

Sarea grunjoasă, în schimb, este mult mai indicată pentru consum, chiar dacă nu are un aspect plăcut. Ea se numără printre cele mai sănătoase tipuri de sare. Are un gust deosebit și păstrează mare parte din mineralele pe care le conține în mod natural.

Poți cumpăra o râșniță pentru sare să o macini mai fin pentru salate și preparatele reci. În mâncare, sarea grunjoasă se topește și dă un gust deosebit, trebuie doar să pui o cantitate mai mică decât sarea fină.

Tipuri de sare sănătoasă – sarea de mare

Ca și sarea de mină fină, aceasta conține foarte puține minerale, fiind intens procesată pentru a fi albită și curățată de impurități. Cu toate acestea, în funcție de locul din care provine și de producător, sarea de mare poate conține iod, potasiu și fier, dar în procente foarte mici.

Este considerată mai gustoasă decât sarea de mină, mai ales dacă folosești sortimentele cu granule mai mari. Cu cât este mai neagră, cu atât are mai multe minerale.

Tipuri de sare sănătoasă – sarea de Himalaya

Este considerată, poate, cea mai sănătoasă și mai bogată sare din lume, și se extrage din Pakistan, din mina Khewra, a doua mină ca mărime din lume. Procentul ridicat de fier din această sare îi dă nuanța roz apreciată de multă lume. Ea mai conține mici procente de calciu, potasiu și magneziu, oferind astfel organismului mai multe minerale și elemente nutritive.

Ca și în cazul sării de mină grunjoasă, este recomandat să cumperi sare de Himalaya cu o granulație mai mare, dar să te ferești de sarea cu o nuanță prea puternică de roz, pentru că este posibil să fie colorată în mod artificial.

Dacă vrei să afli mai multe despre beneficiile sării, citește și cum o poți folosi pentru frumusețea ta!

sursa foto: 123rf.com