Conform unui studiu recent al GSK Consumer Healthcare, 45% dintre respondenți au declarat că își periază dinții mai puțin de 2 ori pe zi, deși 90% sunt de acord cu importanța spălatului zilnici pe dinți măcar dimineața și seara. Majoritatea românilor nu se spală pe dinți seara, cum recomandă medicii dentişti, ci doar dimineața, pentru că identifică periajul dentar cu momentul de pregătire pentru interacțiune socială, văzându-l ca pe un act estetic. Pentru majoritatea oamenilor (45%) beneficiile principale ale spălatului pe dinți sunt o respirație plăcută, senzația de dinți curați (36%), sau albirea dinților (17%). Doar o mică parte din categoria celor mai riguroși în igiena orală au menționat că, pentru ei, dinți sănătoși înseamnă pe lângă toate acestea și să nu ai carii vizibile. Peste 10% dintre respondenți se spală pe dinți o dată pe săptămână sau ocazional!
Fii ambasador al unui zâmbet sănătos!
În 2015, campania mizează pe exemplul individual și caută în rândul românilor Ambasadori Zâmbește România, care să îi inspire pe cei din jur să aibă o mai bună igienă orală. Cel mai bun Ambasador Zâmbește România câștigă o excursie pentru două persoane în Bruxelles, iar alți 10 ambasadori vor primi produse de îngrijire orală pentru un an. Persoanele cu vârsta de peste 13 ani care doresc să devină ambasadori Zâmbește România trebuie să înscrie o idee de proiect pe pagina de Facebook Zâmbește România să descrie ce ar face/ ce au făcut și cum îşi propun să reuşească/ cum au reușit să îi convingă pe ceilalți să își îmbunătățească sănătatea orală. Poate fi o inițiativă de a face un cântec pe tema igienei orale, o serbare tematică, un bilețel lăsat în fiecare zi pe oglindă pentru a convinge toată casa să nu sară peste periajul dinților sau orice propunere care poate determina o schimbare în comportament.
Pentru a intra în cursa finală, ambasadorii trebuie să dovedească prin fotografii sau video că proiectul a fost finalizat. Cei care ating cel mai mare număr mare de beneficiari direcți prin proiectul lor și au câștigat susținerea publicului prin like-uri, share-uri sau comentarii la înscriere au cele mai mari șanse de câștig. Proiectele pot fi înscrise în aplicație începând cu 21 aprilie și finalizate până la data de 31 august. Câștigătorii vor fi anunțați pe 8 septembrie, iar premiile care îi așteaptă sunt extrem de atractive.
Despre Zâmbește România
Campania Zâmbește România a fost dezvoltată în 2012 de GSK Consumer Healthcare, și brandurile sale Aquafresh®, Sensodyne®, Parodontax® și Corega®, cu ajutorul specialiștilor în igiena orală, pentru a facilita accesul la educație şi la prevenţie, în vederea îmbunătăţirii sănătăţii orale în rândul populației din România. Proiectul face parte din Platforma Europeană pentru o Sănătate Orală mai Bună (BOHEP), amplă inițiativă europeană lansată în 2012. Mai multe informații, sfaturi privind sănătatea orală și harta cabinetelor medicilor dentiști disponibile pentru consultații gratuite sunt disponibile pe platforma online www.zambesteromania.ro și pe pagina www.facebook.com/zambesteromania.