Surse de vitamina A

Poți regăsi această vitamină în uleiul de pește, gălbenușul de ou, ficat, brânză și alte produse lactate. Dintre legume și fructe, cele care au culoarea galbenă sau portocaliu conțin betacaroten, un precursor al vitaminei A. Include prin urmare în alimentația ta fructe și legume precum: morcovi, cartofi dulci, mango, dovleac, caise, piersici, dar și broccoli, spanas sau mazăre.

Printre beneficiile pentru sănătate ale vitaminei A se numără:

Vitamina A îmbunătățește vederea

Vitamina A ajută ochii să se adapteze la schimbările de luminozitate, menține umiditatea globilor oculari și îmbunătățește vederea nocturnă. Poate preveni iritarea ochilor, precum și afecțiuni ca ochiul uscat. Asigură sănătatea retinei și crește capacitatea de adaptare a ochiului la lumină și la întuneric. Poate reduce riscul de cataractă sau de degenerare maculară, afecțiuni asociate cu îmbătrânirea. Este utilă și în cazul persoanelor care suferă de glaucom, întârziind evoluția acestuia.

Vitamina A stimulează imunitatea

Vitamina A protejează împotriva infecțiilor, stimulând activitatea globulelor albe ale sângelui. Acestea constituie principala linie de apărare împotriva virușilor, bacteriilor și a altor microorganisme periculoase pentru sănătate. Vitamina A previne pătrunderea germenilor în corp și, în același timp, contribuie la combaterea acestora după ce aceștia au ajuns în organism.

Vitamina A asigură o piele netedă și hidratată

Vitamina A combate radicalii liberi care pot afecta celulele de la nivelul pielii. Ajută la menținerea hidratării și catifelării pielii, prevenind uscarea acesteia sau afecțiuni precum eczeme sau psoriazis. În plus, această vitamină contribuie la prevenirea ridurilor și a petelor de vârstă.

Foto: Pixabay