Osteoporoza constă în pierderea densității osoase, astfel încât oasele devin friabile și se pot fractura ușor. Cauza o constituie scăderea nivelului de calciu din oase.

Tratament naturist pentru osteoporoză

Există și anumite medicamente care cresc rezistența oaselor și tratează durerea, dar sunt și mai multe variante naturiste, ușor de aplicat și fără efecte secundare pe care le poți încerca.

Oțetul de mere

Una dintre cele mai bune modalități pentru a-ți menține oasele puternice este să crește aportul de minerale pe care le consumi și mai ales de calciu. Mineralele sunt componente esențiale ale oaselor care trebuie constant asimilate de corp. În special la vârste mai înaintate avem nevoie de o doză optimă din aceste substanțe chimice. Oțetul de mere este corelat, conform studiilor, cu creșterea nivelului de calciu din organism. Oțetul are de asemenea rolul de a crește gradul de asimilare al calciului în organism din alte alimente pe care le consumăm. Prin urmare, consumă cât mai des salată cu vinegretă de oțet sau dizolvă o lingură de oțet într-un pahar cu apă și bea zilnic acest amestec pentru oase rezistente.

Spanac

Spanacul reprezintă una dintre cele mai bogate surse de calciu din lume. Consumă regulat spanac proaspăt sub formă de salată. Poți de asemenea să prepari ușor termic la aburi spanacul sau să-l sotezi în puțin ulei de măsline. Acesta reprezintă un aliment excelent pentru a-ți asigura aportul de calciu optim pentru menținerea densității osoase.

Soia

Soia reprezintă unul dintre alimentele despre care s-a descoperit recent că ar putea trata foarte eficient osteoporoza în cazul femeilor. Motivul îl constituie conținutul său ridicat de fitoestrogen. Acesta seamănă cu estrogenul necesar pentru menținerea echilibrului hormonal optim și pentru creșterea densității osoase.  Consum-o sub formă de boabe, brânză tofu sau orice alt produs pe bază de soia.

Modificarea stilului de viață

Renunțarea la fumat constituie unul dintre cele mai importante aspecte pentru reducerea riscului de osteoporoză. Țigările conțin un mare număr de substanțe cancerigene și care cresc riscul de boli cronice. În plus, acestea pot grăbi instalarea menopauzei, un factor major de creștere a riscului de osteoporoză. Prin renunțarea la fumat, poți întârzia apariția menopauzei și a simptomelor de osteoporoză. De asemenea, practicare sportului și menținerea greutății în limitele normale pot contribui la prevenirea osteoporozei.

Foto: Pixabay