Cum se manifestă astenia? 

Astenia de primăvară se manifestă diferit de la persoană la persoană. Unii oameni pot fi afectați mai mult fizic, în timp ce alții resimt astenia la nivel psihic. Este important de menționat că, deseori, astenia poate fi confundată cu alte afecțiuni. 

Dintre manifestările fizice, trebuie să le menționăm pe cele mai des întâlnite: epuizare fizică, disconfort fără o cauză identificată, crampe musculare (în special pe timpul nopții), amețeli, căderea părului, palpitații, simptome de răceală. Psihic, astenia de primăvară poate include următoarele manifestări: insomnie, tristețe fără un motiv anume, perioade de confuzie, pierderea interesului pentru activitățile care îți aduc bucurie, senzație de epuizare psihică, irascibilitate. Un aspect interesant de menționat este că astenia poate provoca dereglări ale modului în care se secretă melatonina și endorfinele. 

Posibile cauze ale asteniei de primăvară 

În literatura de specialitate, nu există o listă concretă de cauze care determină apariția asteniei, însă, din cercetările efectuate până acum, au fost luate în considerare câteva aspecte. În primul rând, persoanele care suferă de alergii la acarieni, polen și mucegai sunt mai predispuse la a suferi de astenie. Acești factori declanșatori se înmulțesc odată cu venirea primăverii, iar întreg organismul are de suferit. 

Chiar și persoanele sănătoase pot suferi de astenie, din cauza schimbărilor climatice. Primăvara este destul de capricioasă, iar în ultimii ani instabilitatea este din ce în ce mai crescută. Sunt situații în care după câteva zile călduroase urmează ninsoare, chiar dacă este final de martie. Acest lucru supune organismul la stres continuu și debusolează mintea. 

De asemenea, trebuie luat în calcul și efectul luminii excesive. Dacă primele zile de primăvară vin cu soare puternic, receptorii pentru melatonină de la nivelul ochilor vor trebui să se adapteze. Uneori, acest lucru nu se întâmplă prea repede și se eliberează prea multă melatonină, de unde și starea de somnolență. 

Ce suplimente alimentare pot ajuta? 

Odată instalată, astenia poate fi combătută cu ajutorul odihnei, hidratării corespunzătoare, unei alimentații echilibrate, făcând puțină mișcare în fiecare zi și cu ajutorul unor suplimente alimentare. Cel mai bine este să întrebi medicul de familie ce suplimente îți poate recomanda, având în vedere istoricul tău medical și analizele recente. Dintre suplimentele existente pe piață, unele te pot ajuta să combați astenia eficient. 

În primul rând, trebuie să menționăm vitamina C. Aceasta este nelipsită organismului, iar în perioadele de astenie, s-ar putea să fie nevoie de suplimente, chiar dacă mănânci fructe și legume proaspete. Vitamina C reduce simptomele de răceală, este utilă și în tratarea simptomelor alergiilor și joacă un rol important în reglarea sistemului endocrin. 

Pentru sănătatea psihică, sunt foarte importante vitamine din complexul B. De aceea, dacă în urma analizelor de sânge ai observat carențe, medicul tău îți poate prescrie un astfel de complex. Cu fiecare zi ce trece, vei observa cât de bine te vei simți și manifestările psihice vor dispărea treptat. 

Cu rol revitalizant, poți lua suplimente cu Ginseng și Ginkgo Biloba. Aceste două ingrediente îți vor da energia de care ai nevoie pe parcursul zilei și te vor ajuta să treci mai ușor peste schimbările de temperatură. 

Sperăm ca aceste informații să îți fie de folos, iar dacă te confrunți cu astenia de primăvară, roagă-ți medicul de familie să îți prescrie suplimentele alimentare potrivite! 

Sursa foto: Unsplash 

(P) Material publicitar realizat in colaborare cu Elefant.ro