Remedii pentru ochii iritați din cauza măștii. Compresele calde

Pentru a calma iritarea, înmoaie o compresă sterilă în apă călduță. Stoarce și așaz-o peste ochiul închis timp de cel puțin un minut. Apasă ușor marginea pleoapei cu ajutorul compresei. Umezește din nou în apă pentru a nu se răci. Repetă procedeul de câteva ori pe zi. Curățarea pleoapelor, precum și a pielii din jur, a genelor și a sprâncenelor, poate ajuta la controlul oricărei inflamații a ochilor. Folosește un pic de șampon pentru bebeluși sau săpun antiiritant. Masează ușor zona cu vârful degetelor. Clătește cu apă din belșug.

Citește și: Remedii pentru tenul iritat din cauza măștii de protecție

Remedii pentru ochii iritați din cauza măștii: Nalba mică

”Frunzele de nalbă mică (Malva neglecta) conțin vitamina C şi provitamina A. Datorită mucilagiilor, preparatele din această plantă au acţiune emolientă. Au efect favorabil ca emolient în inflamațiile mucoaselor oculare. Se face un decoct scurt (5 minute) din trei-patru linguri de frunze la o cană cu apă. Se înmoaie comprese sterile în acest ceai. Se stoarce și se aplică pe ochi. Nu prezintă contraindicații,” scrie acad. dr. farmacist Ovidiu Bojor.

Citește și: 5 greșeli pe care le poți face când porți masca de protecție

Consumă Omega-3

Peștele gras (somonul, tonul, sardinele, păstrăvul, macroul etc.) conține acizi grași Omega-3. Cercetările sugerează că aceste grăsimi sănătoase ajută glandele oculare să funcționeze mai bine, ceea ce poate ușura iritarea. Alte alimente bogate în mod natural în grăsimi sănătoase sunt nucile, uleiurile vegetale (rapiță, soia etc.) și semințele de in. De asemenea, poți lua suplimente alimentare care conțin acizi grași Omega-3. Discută cu medicul tău înainte de a începe să iei orice supliment nou.

Citește și: Cearcănele la copii. De ce apar și remedii naturale să scapi de ele

Menține hidratarea

Este bine să folosești remedii pentru ochii iritați din cauza măștii. Totodată, ai grijă să bei suficiente lichide. Fiecare parte a corpului are nevoie de apă pentru a-și menține starea optimă. Nu aștepta până când îți este sete ca să bei apă. Până atunci, este posibil să fii deja ușor deshidratată. În schimb, programează să bei opt până la 10 pahare cu apă pe tot parcursul zilei.

Dacă nu-ți place apa simplă, orice alt lichid care nu conține alcool, cofeină sau zahăr va fi de folos. Contează și alimentele bogate în apă, cum ar fi castraveții sau pepenele verde. O modalitate de a ști dacă ești bine hidratată este verificarea urinei. Dacă este incoloră sau galben deschis, probabil că ai băut suficiente lichide. Dacă are culoare închisă, hidratarea lasă de dorit.

Sursa foto: 123rf.com