Pe măsură ce ovarele produc mai puțin estrogen, ciclul devine neregulat. În cele din urmă, se va opri complet. După ce a trecut un an fără nicio menstruație, înseamnă că s-a ajuns la menopauză. În medie, acest lucru se întâmplă în jurul vârstei de 51 de ani. Simptomele asociate pot dura de la câteva luni la câțiva ani. Acestea pot fi combătute cu ajutorul acestor remedii naturale în premenopauză.

Simptome neplăcute în premenopauză

Tranziția este marcată de adaptarea organismului la niveluri hormonale noi. Acest lucru poate provoca simptome ca uscăciune vaginală, bufeuri și probleme cu somnul. Libidoul poate scădea și metabolismul poate încetini. Pot exista și fluctuații ale dispoziției și stări de anxietate. Aceste simptome pot fi tratate cu înlocuiri ale hormonilor eliberați pe bază de prescripție medicală, dar poți încerca mai întâi remedii naturale.

Remedii naturale în premenopauză: Ginsengul readuce tinerețea

Ginsengul a fost folosit ca remediu în țările asiatice de secole. Deși nu există dovezi că poate trata bufeurile, efectele liniștitoare ale acestei plante pot îmbunătăți calitatea și durata somnului. Totodată, este cunoscut pentru creșterea libidoului și a nivelului general de energie. În plus, îmbunătățește circulația sangvină. Nu în ultimul rând, reduce nivelul stresului. Totuși, supradoza poate provoca insomnie și dureri de cap. Rădăcina de ginseng măcinată poate fi consumată sub formă de ceai sau capsule.

Remedii naturale în premenopauză: Cohoșul negru

Cohoșul negru (Cumicifuga racemosa) este o plantă originară din America de Nord. Este una dintre cele mai folosite pentru a trata simptomele menopauzei și premenopauzei. Se pare că e eficientă inclusiv în cazul bufeurilor. Echilibrează sistemul hormonal. Nu activează producția de estrogen și este un tratament sigur și pentru femeile cu risc de a face cancer la sân. Se găsește sub formă de suplimente alimentare.

Soia, sursă de fitoestrogeni

Schimbarea dietei pentru a include mai multe produse din soia poate ușura simptomele premenopauzei, pe lângă alte remedii naturale în premenopauză. Soia conține fitoestrogeni. Bufeurile, transpirațiile nocturne și chiar uscăciunea vaginală pot fi îmbunătățite prin consumul acestei plante. Soia fiartă, tofu și laptele de soia sunt cele mai bune modalități de a o include în dieta ta. Totuși, este contraindicată femeilor cu risc de cancer la sân, cu afecțiuni ale tiroidei, endometrioză, pietre la rinichi și gută. Produsele din soia pot interacționa cu antidepresivele și estrogenul sintetic.

Vitamina D, pentru oase sănătoase

Când ovarele încetează să mai producă estrogen, te confrunți cu un risc mai mare pentru apariția osteoporozei. A lua un supliment de vitamina D s-ar putea să nu combată simptomele neplăcute, dar te va ajuta să ai oase mai puternice. De asemenea, vitamina D poate îmbunătăți starea sufletească și preveni instabilitatea emoțională.

Remedii naturale în premenopauză: Ignam sălbatic

Ignamul sălbatic (Dioscorea villosa) este o specie de viță-de-vie originară din estul Americii.  Este cunoscută pentru efectele sale benefice in tratarea diverselor afectiuni specifice femeilor. Este indicat în tratarea simptomelor din perioada premenopauzei și menopauzei. În plus, reduce intensitatea durerilor menstruale. Îmbunătățește tranzitul intestinal. Stimulează secreția biliară, reduce valorile colesterolului. Poate preveni osteoporoza. Se găsește sub formă de ceai sau capsule.

Citește și: Tratamente naturale pentru anxietate recomandate de dr. farmacist Ovidiu Bojor

Remedii naturale în premenopauză: Dong quai

Dong quai (Angelica sinensis) este unul dintre cele mai bune remedii naturale în premenopauză. Este un remediu folosit din vechime în medicina tradițională chineză. Este o plantă care ajută la menținerea echilibrului natural al hormonilor feminini. Ceaiul Don Quai combinat cu cel de mușețel  reduce bufeurile. Un produs care conține rădăcină de brusture, rădăcină de lemn dulce, dong quai și rădăcină de ignam sălbatic pot reduce simptomele menopauzei. Alte plante care te pot ajuta sunt trifoiul roșu și vitex agnus-castus. Acestea reduc transpirațiile nocturne și îmbunătesc calitatea somnului în pre- și post-menopauză. Suplimentele alimentare sau ceaiul dong quai pot fi administrate și separat, nu doar în combinație cu alte plante.

Citește și: Cum combați uscăciunea vaginală prin metode naturale

Alimentație adecvată în premenopauză

”La femei, după pubertate, se petrec de-a lungul anilor fenomene fiziologice normale: menstruaţia, sarcina, naşterea, alăptarea, menopauza. Din acest motiv, pierderile de vitamine, săruri minerale, microelemente (în special fier şi calciu) şi de enzime sunt mai mari la femei decât la bărbaţi. În consecinţă, regimul dietetic va fi îmbogăţit pentru a putea face față provocărilor. Pentru menopauză și premenopauză, este preferabil un regim hiperproteic, hipolipidic şi hipoglucidic. Cu alte cuvinte, se vor consuma mai multe proteine, dar mai puține grăsimi și dulciuri. În plus, dieta va fi bogată în legume, fructe şi seminţe. În acest mod, se înlătură şi tendinţa spre obezitate,” scrie dr. farmacist Ovidiu Bojor.

Sursa foto: 123rf.com