Inflamația este modalitatea organismului de a combate infecțiile. Cu toate acestea, în unele situații, inflamația poate scăpa de sub control și poate dura mai mult decât este necesar. Aceasta se numește inflamație cronică, iar studiile au legat-o de multe boli, inclusiv diabet și cancer.

Dieta joacă un rol crucial în sănătatea ta. Ceea ce mănânci, inclusiv diverse plante și condimente, pot afecta inflamația. Află care sunt cele mai cunoscute plante și condimente care combat inflamația.

Citește și: Ceai de gălbenele. 5 afecțiuni pe care le tratează

Plante și condimente care combat inflamația: Ghimbirul

Ghimbirul (Zingiber officinale) este un condiment delicios cu o aromă deosebită. În afara utilizărilor culinare ale ghimbirului, oamenii îl folosesc de mii de ani în medicina tradițională pentru a vindeca numeroase afecțiuni, printre care răcelile, migrenele, greața, artrita și hipertensiunea arterială.

Ghimbirul ajută inclusiv la reducerea inflamației în organism.

O analiză a 16 studii la care au participat 1.010 de persoane a constatat că administrarea zilnică a 1.000-3.000 mg de ghimbir în decurs de 4-12 săptămâni a redus semnificativ markerii inflamatori în comparație cu un placebo. Acești markeri au inclus proteina C reactivă (CRP) și factorul de necroză tumorală-alfa (TNF-α).

Alte cercetări au analizat efectele administrării zilnice de 500-1.000 mg de ghimbir la persoanele cu osteoartrită, o afecțiune degenerativă care implică inflamații articulare.

Studiile au constatat că ghimbirul poate reduce markerii inflamatori, precum durerea articulară și crește mobilitatea articulațiilor.

Ghimbirul este, de asemenea, incredibil de versatil și ușor de încorporat în multe feluri de mâncare. Alternativ, poți folosi suplimente alimentare cu ghimbir.

Plante și condimente care combat inflamația: Usturoiul

Usturoiul este un condiment popular, cu miros și gust puternic. Oamenii îl folosesc în medicina tradițională de mii de ani pentru a trata artrita, tusea, constipația, infecțiile, durerile de dinți și multe altele.

Cele mai multe beneficii ale usturoiului pentru sănătate provin din compușii săi de sulf, care par să aibă proprietăți antiinflamatorii și cresc nivelurile de antioxidanți benefici.

Plante și condimente care combat inflamația: Curcuma

Curcuma (turmericul) este un condiment popular în bucătăria indiană pe care oamenii l-au folosit din cele mai vechi timpuri. Principalul compus este un antioxidant numit curcumină, care are puternice proprietăți antiinflamatorii.

O analiză a 15 studii de înaltă calitate a urmat 1.223 de persoane care au luat 112-4.000 mg de curcumină zilnic pentru perioade cuprinse între 3 zile și 36 de săptămâni.

Administrarea curcuminei a redus semnificativ markerii inflamatori comparativ cu administrarea unui placebo.

Studiile efectuate la persoanele cu osteoartrita au constatat că administrarea suplimentelor de curcumină a oferit o ameliorare a durerii similară cu cea a medicamentelor antiinflamatoare nesteroidiene obișnuite.

Din păcate, turmericul contine doar 3% curcumină, iar corpul nu o absoarbe bine. Cel mai bine este să iei turmeric cu piper negru, deoarece acesta din urmă conține un compus numit piperină, care poate crește absorbția curcuminei cu până la 2.000%.

Sursa foto: 123rf.com