Pauza de prânz, alegerea corectă pentru sănătatea ta!

Edenred este în mod firesc un promotor activ al alimentației sănătoase, derulând programe de cercetare și informare la nivel global. Un studiu recent derulat în România în 2014 a relevat faptul că românii își doresc – dar nu reușesc în viața de zi cu zi – să aibă un comportament alimentar sănătos pe termen mediu și lung. Prin urmare, sub umbrela programului Ideal Meal, desfășurat la nivel internațional, Edenred a lansat în România o campanie pilot care urmărește să sprijine angajații români să adopte un stil de nutriție mai sănătos, începând prin a lua prânzul la ore fixe. Obiceiurile alimentare sănătoase sunt poarta spre o stare de sănătate mai bună și pot preveni afecțiuni cronice precum hipertensiunea, diabetul sau bolile cardiovasculare, și având un impact direct în reducerea stresului profesional. În mediul de lucru alert al zilelor noastre, pauza de prânz reprezintă o oră de repaus necesară, o ocazie de relaxare și relaționare la locul de muncă. Campania Hai la 1 la masă! își propune, prin educare, să contribuie la crearea unei culturi a pauzei de masă în afara spațiului de lucru.

„Obiceiurile alimentare sunt adânc înrădăcinate, iar pentru a le schimba este nevoie de o abordare pas cu pas. Campania Hai la 1 la masă! propune un îndemn simplu, care sprijină persoanele să facă alegeri mai bune pentru sănătatea lor. Sperăm ca publicul nostru să facă primul pas în comunitățile de lucru, împreună cu colegii, pentru a crea o schimbare durabilă și o reală cultură a pauzei de masă în România”, a declarat Andra Samson,Public & Corporate Affairs Director, Edenred România.

„Demersul Edenred este o punte spre un cadru amplu de discuție – tema alimentației sănătoase fiind pe agenda instituțiilor implicate în starea de sănătate publică. Ne onorează prezența la evenimentul de lansare a campaniei, a unor oficiali de marcă și a unor specialiști în domeniu, alături de care punem în discuție teme de real interes și impact pentru populația activă din România”, a adăugat aceasta.

62% dintre angajații români alocă mai puțin de 30 de minute prânzului

Campania Hai la 1 la masă! se bazează pe concluziile studiului efectuat pentru Edenred România de către compania de cercetare de piață GfK, privind obiceiurile alimentare ale angajaților români. Cercetarea națională a arătat că aceștia sunt preocupați de o alimentație sănătoasă. Cu toate acestea nu reușesc să adopte un stil de viață sănătos în rutina zilnică, iar mâncarea de tip fast-food este soluția la care mulți apelează pentru că nu au timp să gătească sau să iasă la masa de prânz. Referitor la prețul mediu perceput ca fiind rezonabil pentru masa de prânz, conform studiului, acesta este de 13 lei într-un fast-food (echivalentul a 1,4 tichete de masă), 17 lei în cazul mâncării livrate (1,8 tichete de masă) și de 27 de lei (2,9 tichete) pentru un prânz la restaurant. Din același studiu reiese faptul că 62% dintre angajații români alocă mai puțin de 30 de minute prânzului, mâncând în grabă, în incinta locului de muncă. Totuși majoritatea celor intervievați consideră pauza de prânz acel moment al zilei în care își încarcă bateriile alături de colegi, prieteni sau familie, fiind o ocazie bună de a lua o pauză de relaxare.

“Obiceiurile alimentare sănătoase transpuse în mese regulate, variate, conștiente, duc nu doar la creșterea calității vieții, dar și la îmbunătățirea productivității la locul de muncă. Mai mult, mâncatul în fugă la prânz sau chiar neglijarea totală a acestei mese poate avea un impact îngrijorător asupra sănătății fizice și mentale. Angajații români au o reală problemă în respectarea unui program responsabil în ceea ce privește masa de prânz și, în general, a celor 5 mese esențiale pentru un stil de viață echilibrat, iar o campanie de educare este necesară și poate constitui începutul pentru îmbunătățirea stării de sănătate a populației și pentru prevenția unor boli asociate cum ar fi diabetul, obezitatea sau hipertensiunea”, a declarat Dr. Alin Popescu, medic primar în medicină sportivă, medic cu multiple preocupări în zona de nutriție și în promovarea unui stil de viață sănătos.

Hai la 1 la masă!

Programul pilot se va desfășura în București și va cuprinde acțiuni de informare directă ce vizează angajați și vizitatori din clădiri de birouri, din zone de business, precum și interacțiune în mediul online prin website-ul campaniei, www.haila1lamasa.ro și pagina de Facebook dedicată, unde publicul se poate informa și participa la concursuri speciale. Reprezentanții Edenred vor interacționa direct cu angajații și vizitatorii din 3 zone de centre de birouri din București, în care lucrează peste 9000 de oameni, pentru a-i încuraja să-și ia pauza de prânz.