Citește și: Ai mâncat prea mult zahăr? Iată ce ai de făcut

Vei suferi de lipsă de vitamine și săruri minerale–  Pline de substanțe nutritive indispensabile pentru sănătate, fructele și legumele nu trebuie să lipsească din alimentația echilibrată. În caz contrar, riști carențe nutriționale periculoase, printre care cea de vitamina C care provoacă scorbutul. Mai mult, lipsa de folați poate duce la anemie și suferințe gastrointestinale, lipsa vitaminei B6 duce la depresie și confuzie, cea de vitamina A la orbire și cea de vitamina K la hemoragii frecvente.

Poți suferi de probleme digestive- Dacă nu consumi zilnic două porții de fructe și trei de legume, riști să-ți expui organismul la suferințe serioase. Fructele și legumele conțin celuloză și fibre. Dacă primele reduc timpul de tranzit, celelalte stimulează mușchii tractului gastrointestinal și reduc presiunea asupra părții inferioare a intestinului.

Crește riscul de apariție a tumorilor- Știm bine că nu există un aliment miraculos care să ne ferească de cancer. Însă studii numeroase au arătat că o dietă bogată în alimente de origine vegetală poate ajuta la reducerea acestui risc. Și asta datorită antioxidanților precum vitamina E și vitamina C. Ele protejează celulele sănătoase de agresiunea radicalilor liberi, limitâmnd incidența tumorilor.

Depresia și bolie de inimă, un adevărat pericol dacă nu mănânci fructe și legume

Te îngrași mai repede – Dacă nu mănânci fructe și legume e aproape sigur că ești ”dedicată” alimentelor grase cu multe calorii. Fructele și legumele au o densitate calorică mai mică. De aceea pot fi consumate în cantități mari.

Ești mai predispusă la diabet- Creșterea în greutate este unul dintre factorii majori care duc la diabetul de tip II.  De asemenea, cei care suferă deja de diabet trebuie să consume frcute și legume pentru a ține glicemia sub control și să renunțe la paste, orez sau pâine. Cele mai indicate legume sunt broccoli, conopidă, roșii și vinete.

Poți deveni hipertensivă– Alimentația nesănătoasă duce în timp și la hipertensiune arterială. O dietă bogată în legume și fructe care conțin potasiu, calciu și magneziu duce la normalizarea tensiunii arteriale și menținerea ei la cote optime.

Poți suferi de boli cardiovasculare– Persoanele care consumă opt porții de fructe și legume pe zi scad cu 30% riscul de a suferi de boli cardiovasculare. Cele care mănâncă doar un fruct sau o porție de legume pe zi au risc dublu să sufere un infarct.

Crește riscul de depresie– Un studiu recent a confirmat că cei ce mănâncă zilnic fructe și legumeau o probabilitate foarte mică de a suferi de depresie. Acidul pantotenic și vitamina B6 sunt substanțe nutritive din legume și fructe care previn depresia.

Citește și: