CONȚINUT VIDEO LIBERTATEA PENTRU FEMEI

Nu toate modurile de a scăpa de stres sunt și sănătoase. Dacă lucrezi la calculator mai multe ore pe zi, privitul la televizor, jocurile video sau folosirea smartphone-ului nu sunt indicate. Ochii și creierul tău nu se vor odihni. Alții dau iama în frigider, iar dulciurile și mâncărurile grase par cea mai bună idee atunci când ești stresată. Totuși, excesul de zahăr și grăsimi nu fac decât să adauge calorii și pot cauza probleme de sănătate.

Alcoolul sau fumatul sunt și ele printre alternativele preferate de români pentru a se relaxa. Nu este cazul să mai vorbim despre efectele negative ale țigărilor. Un pahar de vin poate fi într-adevăr de folos, dar când se ajunge la exces, obișnuință sau chiar dependență, lucrurile nu stau bine. Există și moduri sănătoase de relaxare.

Ascultă muzică

Deci, cum ne putem simți bine fără să apelăm la ceva ”ilegal, imoral sau care îngrașă”? Ascultarea muzicii este o modalitate bună de a te elibera de stres. Meloterapia este cunoscută ca o metodă excelentă de relaxare. Depinde de tine ce muzică îți place. De obicei, cea clasică are cel mai bun efect. Poate calma durerile și reduce anxietatea. Mai mult, îmbunătăţeşte calitatea respiraţiei.

Poate liniști crizele de astm şi ameliora alte boli respiratorii. Scade tensiunea arterială. Aduce pulsul la normal, ceea ce va uşura problemele cardiacilor. Relaxează tensiunea musculară, aşa că poate calma, de multe ori, și durerile de spate, nu doar stresul. Creşte imunitatea, puterea corpului de a lupta cu boala şi de a se regenera. Ajută la tratarea depresiilor şi a stărilor de epuizare fizică şi psihică.

Moduri sănătoase de relaxare: Bea un ceai

Cel mai bine ar fi să poți asculta muzică în liniște întinsă în pat sau tolănită în fotoliul preferat. Poți să citești și ceva ce-ți face plăcere și să bei o cană cu ceai. Cele mai bune alegeri pentru relaxare sunt ceaiurile de tei, passiflora, mușețel, talpa-gâștii și roiniță. Aceste plante au efect calmant și ușor sedativ. Pot fi folosite și sub formă de tinctură sau o combinație de tincturi. Atenție, nu folosi aceste plante înainte de a conduce autoturismul.

Moduri sănătoase de relaxare: Fă sport

Mișcarea este un bun exercițiu antistres. Fie că faci gimnastică, mergi pe bicicletă sau doar te plimbi cu pas alert prin parc ori în drum spre casă, starea ta de spirit se va îmbunătăți. O jumătate de oră pe zi în care să faci un sport te va ajuta nu doar să te menții în formă, ci și să fii mai calmă și să gândești mai clar. Pentru un rezultat mai bun, combină exercițiile fizice cu cele de respirație. Nu este nimic complicat. Inspiră și expiră adânc. Poți să și vizualizezi că atunci când dai aerul afară, odată cu el se duce și stresul.

Exerciții de respirație

Respirația din abdomen este respirația clasică profundă pe care ar trebui să o practicăm toți. Te ajută să te concentrezi, dar și să te relaxezi. În plus este unul din cele mai bune moduri sănătoase de relaxare. Ea este, totodată, baza celorlalte exerciții pentru relaxare.  Cheia este să realizezi conștient respirația profundă din abdomen și nu doar respirații superficiale din piept.

Citește și: Terapii antistres cu efecte bune în reumatism

Exerciții de respirație pentru relaxare:

• Așază-te comod pe un scaun și ține spatele drept, stai în picioare sau culcă-te pe spate.

• Așază o mână pe piept și o mână pe stomac.

• Inspiră pe nas timp de 3-5 secunde. Simți cu mâna cum stomacul se umflă atunci când inspiri.

• Expiră pe gură timp de 3-5 secunde, simțind cum descrește stomacul.

• Continuă acest model de respirație până când te simți relaxată.

Găsești aici mai multe Exerciții de respirație pentru relaxare

Moduri sănătoase de relaxare: Ceaiul de valeriană

”Acizii valerianici sunt consideraţi principalii responsabili ai efectelor sedative ale preparatelor pe bază de valeriană. Aceștia acționează mărind activitatea unui neurotransmiţător care inhibă sistemul nervos central.

Dr. farmacist Ovidiu BojorAcţiunea valerianei asupra mecanismului de inducere a somnului a fost demonstrată prin numeroase studii clinice. De aceea, este recomandată în insomnii, nervozitate, hiperexcitabilitate motorie şi senzorială, în nevroza cardiacă şi ca antispastic uşor. Se bea seara, la culcare o infuzie dintr-o linguriță de rădăcină la o cană cu apă. Nu se cunosc nici efecte secundare, nici restricții în graviditate sau interacțini cu alte medicamente.”

Sursa foto: 123rf.com