Unul dintre primele semne de deshidratare este lipsa de concentrare și probleme cu memoria. Deshidratarea îți afectează abilitățile cognitive. La urma urmei, 73% din creierul tău este apă. Dar nu poți bea suficientă apă să-ți distrugă și starea de spirit? Deshidratarea poate agrava anxietatea și depresia, dar acest lucru poate fi remediat ușor.

Știința despre deshidratare și anxietate

Deshidratarea poate agrava anxietatea și depresia. Cercetătorii au chestionat 3.327 de adulți cu privire la aportul lor de apă și apoi i-au pus să își evalueze starea de spirit pe o scară care revela depresia și anxietatea. Ei au descoperit că persoanele care au băut două căni sau mai puțin apă plată pe zi au raportat niveluri semnificativ mai mari de depresie decât persoanele care au băut cinci căni sau mai mult în fiecare zi. Chiar și oamenii care au băut trei până la patru căni pe zi, și-au apreciat starea de spirit ca fiind mai bună decât grupul deshidratat.

De ce deshidratarea poate agrava anxietatea și depresia

Apa și starea de spirit sunt atât de conectate încât chiar și o deshidratare foarte ușoară te poate face să te simți deprimat. Efectele negative pot varia de la subtil la sever în funcție de gradul de deshidratare. Creierul nu „folosește” apă pentru a funcționa, dar este afectat de modificările volumului total de sânge. Sângele este compus în mare parte din apă. Așa că atunci când te deshidratezi, cantitatea de sânge este redusă. Această cantitate redusă de sânge afectează funcția creierului.

Citește și: Remedii pentru amețeli și dureri de cap

Simptome mentale de deshidratare

Iată câteva dintre simptomele mentale ale deshidratării de care trebuie să ții cont:

• Confuzie

• Un sentiment de încetineală mentală

• Oboseala

•Durere de cap

• Incapacitatea de concentrare

• Tristețe inexplicabilă

• Gânduri anxioase

• Frustrare

Există și alte explicații posibile pentru aceste simptome, dar dacă nu te-ai hidratat de ceva vreme, un pahar cu apă ar putea să te facă să te simți mai bine.

Deshidratarea poate agrava anxietatea. Cum poți îmbunătăți starea de spirit

Aceasta este o problemă ușor de remediat: bea mai multă apă și rămâi hidratată. Poate fi mai ușor de spus decât de făcut, având în vedere cât de ușor este să uiți să bei în timpul unei zile pline. În plus, poți consuma alimente care conțin multă apă, cum ar fi pepenele verde.

Citește și: 14 moduri să tratezi insomnia în sarcină fără medicamente

Sursa foto: 123rf.com