Cel mai bine este să previi arsurile solare și să nu ajungi să le tratezi. Nu te expune la soare între orele 11 și 16. Cea mai periculoasă este expunerea la mijlocul zilei, când razele soarelui cad perpendicular pe pământ. Atunci radiația este foarte puternică. În plus, se spune că anumite alimente, cum sunt pepenele roșu și morcovul, te pot ajuta să fii mai rezistentă la efectele negative ale razelor UV.  

Citește și:

De ce e bine să faci plajă

Studiile științifice au relevat numeroase beneficii ale expunerii la soare:

• sintetizarea vitaminei D;

• lumina naturală sporește starea de vigilență și concentrarea;

• lumina soarelui poate avea un efect analgezic natural, calmând durerea;

• îmbunătățirea stării de spirit – petrecerea timpului la soare crește serotonina, hormonul ”fericirii”

• menținerea unui flux de cortizol diurn pentru a modula energia și stresul.

Cum previi arsurile solare: Limitează timpul de expunere

Mai ales la începutul sezonului, pielea are nevoie de timp pentru a se adapta, astfel încât melanocitele să înceapă să producă pigmentul protector (rezultând un bronz).

Reține, de asemenea, că organismul atinge capacitatea maximă de a produce vitamina D într-o expunere de 20 de minute și 1 oră la soare puternic, în funcție de culoarea pielii.Persoanele cu tenul mai deschis produc mai repede vitamina D, pe când cele cu tenul mai închis mai încet. Deci, după această perioadă de timp, este bine să-ți acoperi corpul folosind haine largi, albe, din materiale naturale sau să stai la umbră.

Cum previi arsurile solare: Consumă grăsimi sănătoase

În timp ce soarele ne ajută să producem vitamina D, consumul de alimente bogate în vitamina D, cum ar fi uleiul de ficat de cod și / sau suplimentarea cu o sursă de calitate a vitaminei D3 orală, ne poate ajuta să ne protejăm de radiațiile UV. Includerea grăsimilor sănătoase în dietă este crucială pentru a avea o piele rezistentă. Folosește în prepararea mâncării uleiuri vegetale presate la rece. Consumă migdale, nuci, semințe de in etc.

Uleiul de cocos previne arsurile solare

Poate fi sănătos să-l mănânci, dar uleiul de cocos presat la rece este, de asemenea, și un factor de protecție anti UV atunci când este aplicat direct pe piele. Polinezienii se ungeau frecvent acest ulei prețios înainte de a petrece perioade lungi de timp la soare. Deși a fost testat pentru a bloca doar aproximativ 20% din razele soarelui, valoarea sa stă mai mult în antioxidanții puternici pe care îi eliberează în piele, care întăresc apărarea naturală și previn deteriorarea ei pe termen lung.

Citește și: Scrub de nucă de cocos: 11 beneficii surprinzătoare pentru sănătate

Astaxantina protejează pielea

Pentru ca să previi arsurile solare, consumă alimente care conțin astaxantină. Acest compus unic este un super-antioxidant găsit în anumite alge și în organismele care le consumă, cum ar fi somonul, creveții, krillul etc. De culoare roz-roșu, această substanță a căpătat popularitate ca „protecție solară internă”. Mai multe studii au demonstrat că are efecte protectoare asupra pielii. Mulți oameni au o capacitate sporită de bronzare și o protecție mai mare dacă vor consuma astaxantină sau ulei de krill. Nu este de lepădat nici o porție mare de creveți.

Citește și: Cele mai bune remedii naturale pentru arsuri solare

Pepenele verde calmează arsurile solare

”În cazul arsurilor locale uşoare, tratamentul fitoterapeutic este exclusiv extern, bazat pe produse vegetale care conţin substanţe active antiseptice, capabile să grăbească cicatrizarea ţesutului lezat. În continuarea tratamentului extern se apelează la unguente şi uleiuri preparate pe bază de plante: Se fac aplicaţii cu ulei de măsline în amestec cu albuş de ou.

Migdalele au acţiune emolientă şi trofică. Se pun pe zona afectată migdalele mărunţite bine şi făcute pastă, amestecate cu puţin lapte sau smântână. Se mai fac aplicații locale cu cu pulpă zdrobită de pepene verde sau galben. Sunt de folos și cataplasmele cu decoct concentrat de soc. Se prepară un decoct din 30-50 grame de fructe la un litru de apă.

Dr. farmacist Ovidiu BojorUnul din cele mai la îndemână remedii în caz de arsuri sunt cartofii. Se pun rondele de cartofi cruzi pe zona afectată. Se mai fac și cataplasme cu pulpă zdrobită de dovlecei. Datorită favorizării cicatrizării, varza produce o intensificare a circulaţiei în zonă. Se aplică direct pe piele frunze strivite (cu o sticlă de un litru) pe o masă şi curăţate de nervura principală. Se fixează cu un pansament; se schimbă de două ori pe zi.”

Sursa foto: 123rf.com