Majoritatea oamenilor încep să albească înainte de vârsta de 50 de ani. Consumul de nutrienți potriviți și luarea altor măsuri pentru un stil de viață sănătos pot contribui la păstrarea pigmentării existente, întârziind încărunțirea. Este ușor să combați încărunțirea prin metode naturale.

Cum combați încărunțirea prin metode naturale. Stil de viață

Genele reprezintă aproximativ 30% din motivele pentru care ne albește părul, iar restul de 70% se datorează altor factori, cum ar fi anumite afecțiuni, deficiențele nutriționale, precum și folosirea substanțelor chimice dăunătoare. În plus, stresul, fumatul și o dietă dezechilibrată pot face părul să albească prematur.

Anumite tratamente aplicate părului pot dăuna. Printre acestea se numără: decolorarea chimică,  folosirea unei perii în locul unui pieptene cu dinți largi, în special pe părul ud, folosirea plăcii de păr, ondulatorului sau a uscătorului la temperatură prea mare, utilizarea șampoanelor dure, spălarea prea frecventă.

Citește și: Tratament pentru păr cu ulei de floarea soarelui

Calciu și vitamina D

Ca să combați încărunțirea prin metode naturale, ai nevoie de vitamine care stimulează foliculii de păr să producă pigmenții (melanina). Calciul previne încărunțirea prematură. Produsele lactate sunt surse importante de calciu. De asemenea, poți găsi calciu în legume cu frunze verzi, cereale fortificate și pește. Ar fi bine să consumi cel puțin trei porții pe zi. Vitamina D ajută corpul să absoarbă calciul mai eficient. Cercetătorii au  descoperit că persoanele cu părul încărunțit prematur tind să aibă deficiențe de vitamina D. Poți obține vitamina D în urma expunerii moderate la soare. Se găsește și în alimente precum ouă, pește gras și produse fortificate cu vitamina D.

Citește și: Cum combați uscăciunea vaginală prin metode naturale

Minerale necesare

Ca să combați încărunțirea prin metode naturale, ai nevoie și de anumite minerale. Cuprul joacă un rol și în producția de melanină. Îl poți găsi în arahide, migdale și linte, precum și în ficat de vită, crab și ciuperci albe. Nu este neobișnuit să ai un nivel scăzut de fier dacă ai părul cărunt. Te poți asigura că ai suficient fier în dietă, consumând carne, linte și legume cu frunze verzi. Deficitul de zinc poate afecta sănătatea părului. Mineralul poate fi găsit în fasole, cereale integrale, carne roșie și stridii. Dacă este nevoie, ia în considerare administrarea unei vitamine sau a unui supliment alimentar.

Vitamine pentru păr

Există studii efectuate pe șoareci care au arătat că vitamina B5 poate face blana cenușie să revină la culoare inițială, dar încă nu există cercetări care să arate că astfel de efecte pot apărea și la om. Alimentele bogate în vitamina B5 includ peștele, ficatul de vită și iaurtul. Când nu ai suficientă vitamină B9 în dietă, este posibil să apară modificări ale pigmentării părului, pielii și unghiilor.

Exemple de alimente bogate în folat includ fasolea, sparanghelul, legumele cu frunze verzi și citricele. Deficitul de vitamina B12 este una dintre cele mai frecvente cauze ale părului încărunțit prematur. Se găsește în carne, produse lactate și cereale îmbogățite cu B12. Dacă nu obții cantități suficiente din substanțele nutritive de mai sus prin dietă, ar putea fi nevoie să iei unul sau mai multe suplimente alimentare. Medicul tău poate decide dacă este cazul.

Citește și: Rozmarinul și beneficiile sale – 25 de motive să îl consumi mai des

Cum combați încărunțirea prin metode naturale: Remedii

Mănâncă câte o linguriță de ghimbir proaspăt ras amestecat cu o lingură de miere pe zi.

Bea câte un pahar de suc proaspăt de amla / agriș indian (Phyllanthus emblica) sau masează-ți părul cu ulei de amla o dată pe săptămână.

• Mănâncă o lingură de semințe de susan negru pentru a încetini și, eventual, a inversa procesul de încărunțire de două-trei ori pe săptămână.

• De două ori pe săptămână, masează-ți părul și scalpul cu unt ghee pur (unt clarificat).

•  De trei ori pe săptămână, aplică suc proaspăt de amarant pe păr.

• Bea câte 300-600 ml de suc proaspăt de iarbă de grâu în fiecare zi sau adaugă zilnic o lingură de pulbere de iarbă de grâu în supele și piureurile pe care le consumi. Se prepară din grâu verde proaspăt dat prin mixer. Mai poți consuma grâu încolțit.

• Bea un pahar de suc de morcovi în fiecare zi.

Sursa foto: 123rf.com