Consumă trei mese pe zi, la ore regulate

Este foarte important să ai un program regulat al meselor pentru a stabiliza glicemia, mai ales dacă urmezi un tratament cu risc de scădere a nivelului zahărului din sânge, de exemplu, cu insulină.

Micul dejun este o masă esențială

Masa de dimineață este importantă și ar trebui să îți asigure 25% din cantitatea de calorii pe care trebuie să o consumi zilnic. Specialiștii nutriționiști recomandă produse din cereale, ca ovăzul, tărâțele, pâinea integrală, alături de o băutură și un produs lactat. De exemplu, pâinea integrală poate fi unsă cu puțin unt, pentru că grăsimile încetinesc absorbția glucidelor și, prin urmare, împiedică o creștere rapidă a zahărului din sânge. Dacă pâinea este albă, aceasta nu se combină cu alimente dulci, precum gemul, dar poate fi consumată cu o felie de șuncă slabă, brânză, lactate sau un ou, pentru a asigura necesarul de proteine. Glicemia poate scădea mai târziu, în cursul dimineții, de aceea este important micul dejun. 

Redu cantitatea de grăsimi saturate

Aproximativ 80% dintre persoanele care suferă de diabet de tip 2 sunt supraponderale. De multe ori, chiar și o scădere cu 5% a greutății corporale poate fi mult mai eficientă în reglarea glicemiei decât tratamentul medicamentos clasic. Limitarea cantității de grăsimi saturate duce la îmbunătățirea sensibilității la insulină, la controlarea mai eficientă a glicemiei, dar și la reducerea riscului de maladii cardiovasculare. Măsurile simple pe care le poți lua este să rezervi untul doar pentru micul dejun, să limitezi consumul de smântână, mezeluri, carne grasă și să optezi pentru carne de pui, curcan, vițel și pește.

Creează un meniu echilibrat

Farfuria trebuie să conțină 10-15% proteine, ​​responsabile de senzația de sațietate, 35-40% lipide, în special grăsimi nesaturate, și 50-55% carbohidrați, dintre care două treimi zaharuri complexe și o treime cu asimilare rapidă. În practică, nu trebuie să mănânci fructe și legume după bunul plac, deoarece conțin zaharuri care se absorb rapid în sânge. Un meniu echilibrat poate conține un fel de mâncare cu carne sau pește alături de o legumă bogată în fibre pentru a încetini absorbția zaharurilor (praz, fasole verde etc.), o porție de amidon, un fruct, un produs lactat natural sau o bucățică de brânză și o felie de pâine. Pentru alimentele cu amidon, care sunt recomandate la fiecare masă, pentru că mențin nivelul zahărului din sânge stabil și combat senzația de foame, preferă-le pe cele integrale, fără a le exclude pe cele rafinate, pentru a avea o mai mare varietate.

Scopul principal în dieta împotriva diabetului este reducerea zaharurilor rafinate și a grăsimilor saturate. Acestea se găsesc din belșug în preparatele industriale, deci reducerea lor poate fi utilă. Citește cu atenție etichetele, verifică nivelul de zaharuri și lipide și analizează proporția de grăsimi saturate, mono sau polinesaturate.

Consumă alimente cu zaharuri în timpul mesei

Nu există interdicții alimentare, dar, pentru a nu contribui la variații mari ale glicemiei în timpul zilei, trebuie să consumi zaharuri, inclusiv fructe, la momentul potrivit, respectiv în timpul mesei. Deserturile dulci, produsele de patiserie, înghețata trebuie să fie rezervate doar pentru mesele festive, maximum o dată pe săptămână, în cantități rezonabile. Însă toate fructele și legumele sunt permise. Sucurile de fructe, chiar și cele fără zahăr adăugat, conțin o cantitate mare de zaharuri și ar trebui să fie evitate sau înlocuite cu un fruct, care conține și fibre. 

Nu-ți schimba obiceiurile alimentare brusc, pentru că vei ajunge la sentimente de frustrare care te vor împiedica să accepți pe deplin măsurile benefice pentru sănătatea ta. Mai degrabă identifică principalele greșeli și vezi ce poți schimba, pas cu pas. Trebuie să fii indulgentă cu tine însăți, dar și să ceri ajutorul persoanelor din jur, pentru a te susține în demersurile tale.

Sursă foto: Shutterstock

(P) Material publicitar realizat in colaborare cu Poliana.ro