Există numeroase varietăți de cafea. Poți alege din toate, de la un frappuccino, caramel spumos, cafea neagră, la ibric sau din boabe de cafea prăjite local. Află care este cel mai sănătos tip de cafea.

Beneficiile pentru sănătate ale cafelei

Există beneficii ale cafelei pentru sănătate, totodată există riscurile unei cantități prea mari sau ale adăugării de frișcă și zahăr.

Cafeaua conține antioxidanți și este asociată cu un risc mai mic de diabet de tip 2, boala Parkinson, calculi biliari, cancer la ficat, ciroză hepatică și, eventual, boala Alzheimer. Cafeaua este, de asemenea, legată de o longevitate mai mare.

Nu este întotdeauna clar dacă această băutură este motivul real al beneficiului pentru sănătate sau este doar asociată cu alte comportamente care afectează lucruri precum longevitatea.

Efectele negative ale cafelei

Cofeina poate exacerba anxietatea. Poate perturba somnul. Poate provoca probleme cu stomacul. Există și potențiale beneficii pentru sănătate, dar ar fi bine să alegi cel mai sănătos tip de cafea..

Iată o privire mai atentă la cele mai bune și mai proaste tipuri de cafea pentru sănătate.

Cel mai sănătos tip de cafea nu este același pentru toată lumea

Determinarea celui mai sănătos tip de cafea pentru tine depinde de obiectivele și problemele tale de sănătate. Dacă încerci să slăbești, ar trebui să optezi pentru băuturi cu conținut scăzut de calorii sau fără calorii.

Dacă ești sensibilă la cofeină, suferi de anxietate sau de o afecțiune a inimii, poate fi necesar să consumi cafea decafeinizată. Aceasta conține, de asemenea, antioxidanți. Dacă ai diabet, vei dori să reduci cantitatea de zahăr pe care o adăugi la prepararea ei. Dacă încercai să adopți o dietă antiinflamatoare, cel mai sănătos tip de cafea pentru tine ar putea include scorțișoară sau turmeric.

Modul în care corpul tău procesează cofeina poate să te determine în alegerea celui mai sănătos tip de cafea. Persoanele metabolizează cofeina în mod diferit. Cu cât știi mai multe despre nevoile corpului tău, cu atât poți să alegi cel mai potrivit tip de cafea pentru tine.

Citește și: Cum să faci cafeaua de dimineață ca să slăbești. Efectul este uimitor!

Factori care o fac mai sănătoasă

Mulți factori afectează calitatea cafelei. Cofeina joacă rolul principal. Ar putea avea efecte negative prin adăugarea de îndulcitori, lapte sau frișcă.

Partea pozitivă este existența antioxidanților. Flavonoidele și polifenolii din cafea pot reduce stresul oxidativ, care joacă un rol în dezvoltarea multor boli.

Cotează tipul de boabe, marca cafelei, metoda de prăjire și metoda de preparare. Cel mai bine este să consumi cafea ușor prăjită, preparată cu ajutorul presei franceze. Dacă preferi să o faci la ibric, ar fi bine să fie infuzată și, apoi, strecurată.

Citește și: 3 lucruri utile pe care le mai poți face cu presa franceză de cafea

Cel mai sănătos tip de cafea. Cum faci o cafea mai sănătoasă

• Limitează aportul. Nu ar fi bine să depășești mai mult de 50 până la 100 mg de cofeină (două sau trei căni de cafea) pe zi.

• Evită îndulcitorii. Atât zahărul, cât și îndulcitorii artificiali pot afecta beneficiile pentru sănătate ale cafelei.

• Bea și apă. Cafeaua este diuretică. Bea câte un pahar de apă alături de o ceașcă de cafea.

• Folosește condimente pentru aromă. Înlocuiește siropul de caramel cu un praf de scorțișoară. Condimentarea cafelei cu turmeric, scorțișoară, nucșoară sau pudră de cacao neîndulcită poate adăuga beneficii antioxidante și antiinflamatorii.

Sursa foto: 123rf.com