Surse naturale de zinc

Cea mai importantă sursă alimentară de zinc este carnea. Acest mineral se mai găsește în cantități rezonabile și în alune, migdale sau semințe de dovleac. Ovăzul și mazărea pot constitui de asemenea surse bune de zinc.

Care sunt beneficiile zincului?

Printre beneficiile zincului se numără buna funcționare a sistemului imunitar și digestiv, a metabolismului, controlul diabetului, accelerarea ritmului de vindecare a rănilor și a afecțiunilor pielii, îmbunătățirea stării psihice. Zincul este util în sarcină, pentru prevenirea răcelii și a gripei și pentru o vedere optimă.

Zincul îmbunătățește capacitatea cognitivă

Studii recente arată că zincul are un impact puternic asupra activității nervoase, deoarece, împreună cu vitamina B6 asigură buna funcționare a neurotransmițătorilor de la nivelul creierului. Se regăsește de asemenea în cantități ridicate într-o regiune a creierului care controlează memoria. În cazul unui traumatism, suplimentele cu zinc asigură funcționarea la parametri optimi a creierului, deoarece corpul dirijează zincul spre părțile afectate ale corpului pentru a stimula vindecarea.

Zincul ajută la tratarea răcelii și a gripei

Suplimentele cu zinc ajută la reducerea gravității și a duratei răcelii și a gripei. Zincul are abilitatea de a stimula activitatea sistemului imunitar și de a reduce inflamația din corp. O combinație ideală pentru tratarea afecțiunilor de sezon constă în administrarea de vitamina C în concentrație ridicată (1000 mg) și o cantitate mică de zinc zilnic, timp de minim o săptămână. Zincul poate fi administrat și cu rol preventiv, pentru a reduce riscul de îmbolnăvire.

Zincul reduce simptomele acneei

Conform studiilor, zincul constituie un remediu eficient pentru tratarea acneei și a coșurilor. Zincul stimulează producția de globule albe ale sângelui care sunt principala linie de apărare a sistemului imunitar împotriva infecțiilor cu viruși, bacterii sau alte microorganisme periculoase. Globulele sangvine albe joacă un rol important în procesul de vindecare. Zincul este de asemenea necesar pentru producția de colagen, un țesut conector necesar pentru refacerea pielii.

Foto: Pixabay