Beneficiile pentru sănătate ale consumului de caise. Ce vitamine conțin

Caisele proaspete conțin cantități apreciabile de potasiu, calciu, fier, magneziu și vitamina A. Mai au vitamina B1, B2, B3 și C. 100 g de caise proaspete au doar circa 50 kilocalorii, dar 100 de g de caise uscate au peste 300 kcal. Piersicile proaspete sunt o sursă importantă de potasiu, calciu, fier, iod, vitaminele A, B1, B2 și B3. Oferă și o cantitate mică de vitamina C.

Brioșe cu caise

Beneficiile pentru sănătate ale consumului de caise. Combat anemia

Dr. farmacist Ovidiu Bojor

Dr. farmacist Ovidiu Bojor

”Caisele sunt recomandate mai ales pentru că sunt niște fructe foarte nutritive, cu un aport mare de vitamine și sunt ușor digerabile. Sunt recomandate persoanelor cu o digestie dificilă, convalescenților și anemicilor. Fructele de cais ajută la regenerarea țesuturilor, mai ales a celui nervos. Sunt tonice nervine, și de aceea sunt un adevărat tratament pentru cei care suferă de astenii, stări depresive, nevroze și insomnii. În general, fructele proaspete și uscate au efecte similare, dar, pe lângă diferența de aport caloric, mai este o mare deosebire: în timp ce fructele uscate sunt astringente și antidiareice, cele uscate sunt ușor laxative.”

Învață să prepari Prăjitură cu caise: cea mai simplă și mai bună rețetă

Sursa foto: 123rf.com