Frecvent, un colesterol LDL crescut este rezultatul unei diete bogate în grăsimi saturate. De obicei, este vorba de alimente de origine animală, cum ar fi carnea de vită, unt, untură și produse lactate din lapte integral și grăsimi trans (care se găsesc în alimentele procesate și fast-food). Eliminarea acestor alimente din dieta ta este un prim pas bun. Apoi, adaugă în meniu câteva din următoarele alimente care reduc colesterolul.

Alimente care reduc colesterolul: Leguminoasele

Toate tipurile de fasole și alte leguminoase (mazăre, linte)  sunt surse excelente de fibre solubile. Fibrele favorizează eliminarea colesterolului și promovează excreția lor împreună cu deșeurile. Consumul unei jumătăți de cană de fasole gătită pe zi poate reduce semnificativ colesterolul total și LDL.

Merele: bogate în fibre și antioxidanți benefici

Ca și în cazul leguminoaselor, merele sunt o sursă excelentă de fibre solubile care scad colesterolul LDL. Acest beneficiu pentru sănătate vine datorită polifenolilor antioxidanți care se găsesc în principal în coaja mărului (deci nu-l curăța). Antioxidanții sunt importanți, deoarece inflamația și acumularea plăcii în artere sunt mai susceptibile să apară atunci când colesterolul LDL interacționează cu radicalii liberi și se oxidează.

Nuci și semințe: plin de proteine ​​plus grăsimi bune

Nucile, migdalele, fisticul, semințele de dovleac, semințele de chia și semințele de in sunt toate surse excelente de proteine, grăsimi monoinsaturate și polinesaturate sănătoase pentru inimă, vitamine, minerale și fibre. Atunci înlocuiesc grăsimile saturate din dietă, nucile și semințele ajută la scăderea colesterolului LDL fără a afecta nivelurile de colesterol bun (HDL). Este bine de știut că mâncând nuci reduci riscul bolilor de inimă. Deoarece nucile și semințele sunt bogate în calorii, va trebui să limitezi aportul zilnic la aproximativ un sfert de ceașcă. De asemenea, nu le consuma sărate sau îndulcite.

Citește și: Sucuri care reduc tensiunea și colesterolul

Alimente care reduc colesterolul: Ovăzul

Ovăzul și tărâțele de ovăz conțin beta-glucan, o fibră solubilă în apă care ajută la reducerea cantității de colesterol LDL din sânge. Un aport zilnic de cel puțin 3 grame (g) de beta-glucan din ovăz reduce colesterolul total și nivelul colesterolului LDL. Aceasta este cantitatea într-un sfert de cană de tărâțe de ovăz neprăjite.

Citește și: Alimentele cu calorii negative – care sunt și cum te ajută să slăbești

Alimente care reduc colesterolul: Grapefruit roșu

Consumul unui singur grapefruit roșu zilnic timp de o lună poate ajuta la scăderea colesterolului LDL cu până la 20%. Grapefruitul conține, de asemenea, pectina din fibre solubile, care contribuie la scăderea colesterolului LDL.

Reține însă că grepefrutul poate interfera cu efectul anumitor medicamente pentru inimă. Dacă utilizezi un astfel de medicament, adresează-te medicului înainte de a mânca grapefrut sau de a bea suc de grepfrut zilnic.

Sursa foto: 123rf.com